kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

پرداخت حقوق معوق ۲ ماهه کارگران هپکو

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو از پرداخت حقوق معوق دو ماه خرداد و تیر کارگران هپکو بر اساس صحبت‌های صورت گرفته با نمایندگان سازمان تامین اجتماعی در هفته آینده خبر داد.


اراک-  خبرنگار کیهان:

ابوالفضل رنجبر، اظهار کرد: بنا به درخواست دادستان کل کشور جلسه‌ای درخصوص مشکلات و اقدامات انجام شده در شرکت هپکو با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان اراک، آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان مرکزی و نمایندگان تأمین اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل هپکو اراک و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شرکت هپکو در دادستانی برگزار شد.
وی به ارائه گزارش نمایندگان تأمین اجتماعی از برنامه‌های اجرایی درخصوص شرکت هپکو در جلسه‌ اشاره کرد و گفت: نمایندگان تأمین اجتماعی تسویه بدهیهای بانکی شرکت و رفع مشکلات ضمانت نامه‌های مورد نیاز، پرداخت حقوق پرسنل و تعیین مدیریت هلدینگ و تعیین تکلیف بودجه برای چهار درصد سخت و زیان‌آور پرسنلی که در انتظار بازنشستگی هستند را مشخص کردند.
عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو عنوان کرد: در این جلسه بر حسب دستور دادستان کل کشور مقرر شد، تأمین اجتماعی شرکت هپکو را به رونق تولید برساند و نباید تنها از خود شرکت خرج شود بلکه باید سرمایه برای تولید در شرکت فراهم شود.
وی افزود: دادستان کل کشور تأکید کرد که نمایندگان تأمین اجتماعی باید هرچه سریع‌تر پس از تعیین تکلیف مدیریت هلدینگ و گرفتن برنامه کاری از مدیران با برنامه زمان بندی شده، گزارشی را به دادستان کشور بدهند که در چه مدت می‌توانند هپکو را به چرخه تولید برگردانند و برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت را در این حوزه ارائه کنند.
همچنین مقرر شد با همکاری مدیرکل دادگستری استان مرکزی و دادستان پرونده حسابرسی از شرکت هپکو صورت گیرد و به جریان افتد.
عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو گفت: بنا به صحبت‌های صورت گرفته با نمایندگان تأمین اجتماعی درخصوص پرداخت معوق دو ماه خرداد و تیر پرسنل شرکت هپکو، مقرر شد روز شنبه مدیرعامل هپکو اراک چک مربوط به حقوق را از امور مالی تأمین اجتماعی دریافت کند و مراحل پرداخت حقوق را انجام دهد.
وی ابراز امیدواری کرد و گفت: نمایندگان شورای اسلامی کار شرکت هپکو از رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور، نماینده مجلس و سایر مسئولین که پیگیر تشکیل چنین جلسه‌ای شدند تشکر و قدردانی می‌کنند و امیدواریم مسئولین دلسوز و انقلابی پیگیر اجرای مصوبات این جلسه باشند.