kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

کشف بیش از یک تن تریاک در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی و کشف یک هزارو 36 کیلو تریاک در شهرستان‌های «سیب و سوران» و «خاش» خبر داد.


سرویس شهرستان‌ها‌:

سردار «احمد طاهری» گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های «خاش» و «سیب و سوران» با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال دو محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «خاش» با رصد منطقه و انجام یک‌سری اقدامات تخصصي، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با دو دستگاه خودروی پژو 405 در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در حوالی روستای «گونیچ» این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
وی تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند، اقدام به فرار و تیر‌اندازی به سمت مأموران انتظامی کرده که در نهایت با عکس‌العمل سریع تکاوران پلیس، هر دو خودروی قاچاقچیان توقیف و ضمن دستگیری دو سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروهای آنها 676 کیلو و 700گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.
سردار طاهری بیان داشت: در عملیاتی دیگر مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «سیب و سوران» با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند را که به وسیله یک دستگاه وانت تویوتا در حوالی روستای «گواده» در حال انتقال  مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس یکی از قاچاقچیان به هلاکت رسید و قاچاقچی دیگر نیز دستگیر شد.
وی گفت: در این عملیات و در بازرسی از خودروی توقیفی از سوداگران، 360 کیلو‌گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.
سردار طاهری در خاتمه با اشاره به اینکه در این دو عملیات موفق در مجموع یک هزار و 36 کیلو و700 گرم تریاک کشف شده است.