kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

انتخاب معاون جو بایدن از میان مهره‌های لابی صهیونیستی(خبر ویژه)

کامالا هریس گزینه جو بایدن برای منصب معاونت ریاست ‌جمهوری، بار‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی موضع گرفت و به رغم تحریم کنفرانس‌های لابی صهیونیستی آیپک از سوی چهره‌هایی چون «برنی سندرز»، در نشست‌های این لابی حضور یافت.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارشی درباره مواضع کامالا هریس منتشر کرده و بر حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی و همچنین یهودی بودن شوهر وی تاکید کرد.
هریس سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در مبارزات مقدماتی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد این حزب بود، اما در نهایت از این رقابت کنار کشید و حمایتش را از بایدن اعلام کرد.
تایمز اسرائیل می‌نویسد: هریس شوهری یهودی دارد. «داگلاس امهاف» شوهر هریس، متولد شهر نیویورک است. ازدواج او با هریس، دومین ازدواجش بوده است. در صورت پیروزی بایدن و هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) امهاف به اولین شوهر یهودی معاون رئیس‌‌جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.
هریس یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و سخنرانان کنفرانس سالیانه لابی «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)» بوده است.
هریس در سخنرانی نشست سال ۲۰۱۷ آیپک گفته بود: «من وقتی در منطقه بِی بزرگ می‌شدم با افتخار یادم می‌آید که ما به موسسات و خیریه‌های ملی یهودی برای کاشتن درخت برای اسرائیل کمک مالی می‌کردیم. سال‌ها بعد که من برای اولین بار اسرائیل را دیدم، میوه‌‎های آن تلاش و نبوغ اسرائیل را دیدم و مشاهده کردم که واقعا چطور یک بیابان شکوفا شد.»
وی از سال ۲۰۱۶ و انتخابش به عنوان سناتور ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای ایالات متحده، تا کنون دو بار در لابی آیپک سخنرانی کرده است.
هریس در انتخابات سال ۲۰۱۶ از حمایت دو سناتور ارشد و نام‌آشنای یهودی کالیفرنیا به نام‌های «باربارا باکسر» و «دایان فین استاین» برخوردار شد.
پایگاه آمریکایی «المانیتور» هم بعد از اعلام نام کامالا هریس به عنوان گزینه بایدن برای منصب معاونت ریاست‌ جمهوری آمریکا، گزارشی درباره مواضع هریس در قبال مسائل غرب آسیا منتشر کرد.
از نظر المانیتور، «هریس در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخنرانی کرده است. دیگر نامزد‌های مترقی‌تر انتخابات ریاست‌جمهوری از قبیل سناتور برنی سندرز از سخنرانی در این لابی قدرتمند و طرفدار اسرائیل امتناع کرده‌اند.»
یادآور می‌شود جو بایدن مهر ماه 92 هنگام معاونت باراک اوباما و در کنفرانس یهودیان در واشنگتن تصریح کرده بود: یک «پیوند اخلاقی» میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد چرا که تل‌آویو حامی منافع کاخ سفید در منطقه خاورمیانه است و اگر نبود منافع و امنیت ما به خطر می‌افتاد. اگر اسرائیل نبود، ما باید اسرائیل دیگری می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد. حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است، همین و بس!