kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

توزیع بیش از 400 هزار بسته معیشتی بین اقشار محروم اصفهان



اصفهان - خبرنگار کیهان:
توزیع بیش از 400 هزار بسته معیشتی بین اقشار محروم در راستای رزمایش کمک مومنانه توسط سازمان بسیج سازندگی اصفهان صورت گرفت.
مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: در رزمایش محرومیت‌زدایی و کمک مومنانه305 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شدند که در همین راستا بیش از 400 هزار بسته معیشتی میان افراد محروم توزیع شد.
حسن عجمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بسیج سهم بسزایی در مبارزه با بیماری منحوس کرونا داشت، افزود: از زمانی که این ویروس وارد کشور و استان شد بسیج وارد عرصه مبارزه با این ویروس شد و با ضدعفونی معابر و منازل مردم بالغ بر 500 واحد دوخت ماسک راه‌اندازی کردیم. وی با بیان اینکه در این مرحله از رزمایش که به مناسبت دهه ولایت و عید غدیر خم صورت گرفت علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی 2100 وام 5 میلیونی نیز به اصناف آسیب‌پذیر پرداخت شد. وی در عین حال گفت: در همین راستا طرح‌های مختلفی برای کمک به جامعه آسیب‌پذیر و محروم صورت خواهد گرفت که از آن جمله توزیع 400 جهیزیه به ارزش 20 میلیارد تومان شامل 22 قلم جنس تهیه شده است و با کمک خیران خیراندیش این استان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد. عجمی همچنین با اشاره به شرایط کنونی و شیوع کرونا در استان تصریح کرد: امسال عزاداری‌های محرم و صفر به‌گونه‌ای دیگر برگزار می‌شود و قصد داریم از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی در راستای کمک مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر کمک‌رسانی کنیم.
همچنین دومین مرحله کمک مومنانه کارگران ذوب‌آهن اصفهان صورت گرفت. کارگران ذوب‌آهن اصفهان با توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری، به همت بسیج و سپاه دومین مرحله رزمایش خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کیف و ابزار درسی در معراج‌الشهدای این کارخانه به نمایش و در اختیار افراد محروم و اقشار آسیب‌پذیر قرار دادند.