kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
طی روزهای اخیر

قیمت سکه یک میلیون تومان و دلار 2700 تومان کاهش یافت

روز گذشته قیمت سکه و دلار نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته به‌ترتیب حدود یک میلیون و 2700 تومان کاهش پیدا کرد.


سرویس اقتصادی-  

به گزارش خبرنگار ما، قیمت سکه بهار آزادی که پنجشنبه هفته گذشته به 11 میلیون و 474 هزار تومان رسیده بود، دیروز (دوشنبه) در ادامه روند کاهشی قیمت در هفته جاری به 10میلیون و 581 هزار تومان کاهش یافت تا حدود یک میلیون تومان طی همین چند روز گذشته کاهش یافته باشد.
همچنین قیمت دلار که آخرین روز هفته قبل به 23 هزار  و 680 تومان رسیده بود، روز قبل تا 20 هزار و 991 تومان کاهش پیدا کرد تا حدود 2700 تومان ارزان شده باشد. کاهش محسوس قیمت ارز در بازار که تنها در دو روز (یکشنبه و دوشنبه) اتفاق افتاده، می‌تواند نویدبخش رونق بیشتری در بازار ارز باشد.
گفتنی است، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی هفته قبل در برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ گفته بود: «نرخ واقعی ارز رقمی بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن در بازار است. در روزهای آینده ان‌شاءالله پایین آمدن نرخ ارز اتفاق خواهد افتاد.» به‌نظر می‌رسد وعده همتی درباره بازگشت آرامش به بازار ارز تا حدودی آغاز شده و با این حساب می‌توان به ادامه این راه نیز امیدوار بود. چه اینکه پیش از این هم، سه روز مانده به اتمام تیر ماه قیمت ارز تا 26 هزار تومان بالا رفت اما در روز آخر تیر نرخ ارز با کاهشی 5500 تومانی به کانال 20 هزار تومان برگشت.