kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
تقلای واشنگتن برای فتودیپلماسی

ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم سریع با ایران به توافق می‌رسیم!

رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری بامداد شنبه مدعی شد چنانچه در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد خیلی زود با ایران به توافق دست پیدا خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد خیلی زود با ایران به توافق خواهد رسید.
ترامپ در یک کنفرانس خبری بامداد شنبه به گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا که ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بود واکنش نشان داد. وی اضافه کرد:
اگر جو بایدن رئیس‌جمهور شود، چین کشور ما را تصاحب خواهد کرد.
ترامپ خطاب به خبرنگاری که در این باره سوال پرسیده بود گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا فقط به چین و روسیه مربوط نیست و ایران را هم شامل می‌شود.
او گفت: این گزارش از ایران هم اسم آورده و شما به آن اشاره نکردید. ایران دوست دارد من رئیس‌جمهور نشوم. این را اعلام کنم، اگر من برنده شوم-و زمانی که این اتفاق بیفتد- خیلی سریع با ایران به توافق می‌رسیم. با کره شمالی خیلی سریع به توافق می‌رسیم.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد چنانچه او در انتخابات سال ۲۰۱۶ به پیروزی نرسیده بود آمریکا الان درگیر جنگ با کره شمالی بود.
وی مدعی شد: کره شمالی و ایران... همه اینها خیلی سریع با ما توافق می‌کنند. ایران برای توافق با ما لحظه شماری می‌کند، ولی می‌خواهند منتظر بمانند چون ترجیح می‌دهند با بایدن توافق کنند. اگر چین هنگامی که بایدن در قدرت است با آمریکا توافق کند، کشورمان را تصاحب خواهند کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: آخرین چیزی که روسیه، چین و ایران می‌خواهند پیروزی دونالد ترامپ [در انتخابات] است.
گدایی مذاکره
به اذعان اندیشکده‌ها و تحلیلگران غربی، اکنون تحریم‌های آمریکا علیه ایران به سقف خود رسیده و به همین دلیل مدتی است که شاهد تحریم‌های نمادین آمریکا علیه ایران هستیم.
علاوه‌بر این، آمریکا به هیچ عنوان توان حمله نظامی به ایران را ندارد. حمله موشکی ایران- در دی ماه ۹۸- به پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در عراق- که میزبان نیروهای آمریکایی است- نخستین حمله رسمی یک کشور به پایگاه‌های آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌رود. سرگیجه مقامات آمریکایی و استیصال و ناتوانی در پاسخ به این حمله، یک بار دیگر هیمنه و قدرت پوشالی آمریکا را شکست و بیش از پیش ثابت کرد که گزینه نظامی علیه ایران به هیچ عنوان روی میز نیست.
بنابراین تنها راه پیش روی آمریکای خسته از ناکارآمدی تحریم و مستاصل از حمله نظامی، گزینه «مذاکره» است. اما مقامات آمریکایی این «گدایی» را «لطف به ایران» جا می زنند.
آمریکا محتاج مذاکره با ایران است، مذاکره‌ای که هیچ رنگ و بویی از معامله ندارد و هدف اصلی، غارتگری و چپاول است. اما شیطان بزرگ، با فریبکاری و حیله‌گری، این «گدایی» را «لطف» جا زده و «غارتگری در پوشش مذاکره» را نیز «اعطای امتیاز ویژه» به ایران نمایش می‌دهد.