kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
رئیس جمعیت هلال احمر ایران خبر داد

ارسال محموله 95 تنی دارو و مواد غذایی به لبنان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تیم امدادی و درمانی هلال احمر در لبنان مستقر می‌شود و با احصای نیازها و مشکلات موجود، ارسال محموله‌های امدادی به این کشور ادامه می‌یابد.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی اظهار داشت: پس از وقوع حادثه انفجار در لبنان و گفت‌‌وگو با رئیس صلیب سرخ لبنان و رئیس منطقه شمال آفریقا (منا)، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با سفیر کشورمان در لبنان برای ارسال کمک‌های فوری هلال احمر شامل کمک‌های دارویی و غذایی انجام شد. همتی افزود: کمک‌های بشردوستانه هلال احمر به ظرفیت 95 تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه سه‌شنبه به‌وسیله دو هواپیمای باری به بیروت ارسال شد.
وی تاکید کرد: بیشتر داروهایی که ارسال می‌شود ویژه حوادث اینچنینی و شامل داروهای تروما، شکستگی و ... می‌شود.  رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تیم امدادی و درمانی هلال احمر در لبنان مستقر می‌شود و با احصای نیازها و مشکلات موجود، ارسال محموله‌های امدادی به این کشور ادامه می‌یابد.
همتی با اشاره به اعزام تیم 37 نفره درمانی هلال احمر شامل پزشکان متخصص و جراح، ارتوپد و بیهوشی به لبنان گفت: تیم پزشکی ما اقدامات اولیه درمانی و عمل‌های جراحی انجام خواهند داد و علاوه بر آن اقلام زیستی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و گرمای هوا و تجربه‌های امدادرسانی در این کشور، ارسال خواهد شد. علاوه بر این اگر امکان درمان مجروحان و مصدومان حادثه به‌دلیل کمبود امکانات در لبنان میسر نباشد، تعدادی از بیماران برای ادامه روند درمان به ایران منتقل
می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین کمک‌ها اقلام دارویی و زیستی خواهد بود، افزود: اگر در منطقه حادثه‌دیده نیاز به اسکان اضطراری وجود داشته باشد جمعیت هلال احمر ایران آماده کمک‌رسانی و اعزام امدادگران متخصص به این کشور است. امروز هم یک تا دو محموله اقلام دارویی و زیستی و کمک‌های غذایی 72 ساعته به کشور لبنان ارسال می‌کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که هماهنگی‌های لازم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام شده است، گفت: در این زمینه فراخوان عمومی نداریم و فقط شماره حساب جمعیت هلال احمر به اعضا و خیران جمعیت داده شده است.