kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به حدود 52 درصد رسید

شناسایی ۲۶۹۷ مبتلای جدید و فوت ۱۸۵ بیمار کرونایی دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان آخرین آمار شیوع کرونا گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور پس از کاهش محسوس در خردادماه دوباره روند صعودی گرفته است.




به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز گفت: از 14 تا ۱۵ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند.
لاری با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید. وی با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، اظهار داشت: چهار هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به گفته لاری، استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
رعایت 82 درصدی پروتکل‌های بهداشتی
در اداره‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت، درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی گفت: در حال حاضر اداره‌ها با 82/35 درصد و آرامستان‌ها با 82/10 درصد، بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن، رستوران‌ها با 77/27 درصد و داروخانه‌ها با 76/5 درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند.
وی ادامه داد: همچنان نانوایی‌ها و پاساژها درصدهای کمی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را داشته و تقاضای ما این است که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
لاری درباره میزان افزایش استفاده از ماسک افزود: تا 24 تیرماه مردم در مراکز و اماکن عمومی حدود 66/84 درصد از ماسک استفاده می‌کردند که این میزان تا اول مرداد به 68/23 درصد و در هفتم مردادماه به 72/98 درصد رسیده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: همچنان افراد شاغل و کارمندان در اداره‌ها و موسسه‌ها و بانک‌ها بیشترین میزان استفاده از ماسک در کشور را دارند، به طوری‌که این میزان تا 24 تیر ماه، 82/31 درصد بود و در اول مردادماه به 86/27 و در هفتم مرداد ماه به 87/56 درصد رسیده است.
لاری درباره روند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور نیز گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور تا 27 اردیبهشت‌ماه حدود 77/57 درصد بود که این میزان تا 15 خرداد ماه به حدود 22/66 درصد و تا 21 خردادماه به 17/59 درصد رسید. این روند با توجه به نگرانی‌ها و ارائه آموزش‌ها و تشدید بازرسی‌ها به مرور روند صعودی گرفت و تا 4 تیرماه به 26/36 درصد و تا اول مرداد ماه به 45 درصد و تا هفتم مرداد ماه به 51/81 درصد رسیده است. وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و همچنین شست‌وشوی مداوم دست‌ها، سه اصل مورد تاکید وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. از همه اصناف و مردم می‌خواهیم که این موارد را جدی بگیرند تا با همکاری و همراهی یکدیگر، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.