kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
در دقیقه نود

حسین مدرس خیابانی برای وزارت صمت به مجلس معرفی شد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس نامه رئیس‌جمهور مبنی بر معرفی گزینه پیشنهادی وزیر صمت را اعلام وصول کرد.



سرویس سیاسی-

روح الله متفکر آزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه علنی، نامه رئیس‌جمهور به هیئت‌رئیسه مبنی بر معرفی گزینه پیشنهادی وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی را اعلام وصول کرد.
همچنین‌حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از معرفی حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: چهارشنبه آینده ۲۲ مرداد جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت صمت در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام وصول نامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: از کمیسیون صنایع طبق آیین نامه می‌خواهم ظرف یک هفته بررسی لازم را در مورد نامه ارسالی درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را انجام داده تا در روز چهارشنبه هفته آینده که موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد، بتوانند گزارش خود را ارائه کنند و رأی‌گیری انجام شود.
قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی، قائم‌مقام وزارت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل دفتر تنظیم بازار، مدیرکل تامین و توزیع کالا، مدیرعامل شرکت سیمان غرب، مدیرعامل شرکت سیمان فیروزکوه و عضو هیئت‌مدیره شرکت سیمان شاهرود از سوابق اجرایی حسین مدرس خیابانی است.
پیش از این برخی اخبارها و گزارش‌ها حاکی از این بود که دولت اراده‌ای برای تعیین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ندارد و علت تاخیر و تعلل دولت در معرفی وزیر پیشنهادی صمت به این دلیل است که دولت به دنبال تفکیک وزارت صمت به دو وزارت‌خانه «صنعت» و «بازرگانی» است. هرچند حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور چند روز قبل این موضوع را تکذیب و نهایتا از معرفی وزیر پیشنهادی خبر داد.