kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

رزمایش سپاه در خلیج ‌فارس؛ شلیک به رؤیای آمریکا




ایران حامی‌صلح و ثبات و روابط مشترک با دیگر کشورها در خاورمیانه است. ایران هرگز در طول صدها سال به هیچ ملتی حمله نکرده است، مگر آنکه تجاوز یا تعرض از طرف یک قدرت خارجی اتفاق افتاده باشد، آنچنانکه حق طبیعی هر کشوری است.
دفاع از خود یک حق جهانی است که بوسیله بند 51 منشور سازمان ملل تصویب شده است، با این بیان که هیچ فرمانی در حال حاضر نمی‌تواند این حق ذاتی دفاع از فرد یا جمع را از بین ببرد، اگر حمله مسلحانه‌ای علیه یکی از اعضای سازمان ملل رخ دهد، شورای امنیت طرح ضروری برای تامین و حفظ صلح و امنیت جهانی را اتخاذ خواهد کرد.
از زمانی‌که جمهوری اسلامی در سال 1979 تشکیل شد، یک نسل خودکامه افراطی دست‌نشانده آمریکا به انتها رسید، که از آن زمان تاکنون جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها با ایران از هر طریقی در حال جنگ هستند‌،که تمام هدفشان تلاش برای به‌دست آوردن کنترل دوباره روی ایران و منابع کلان هیدروکربنی و جمعیتی‌اش می‌باشد، همراه با خواسته شان که از ایران می‌خواهند نسبت به اسرائیل بی‌طرفی‌اش را اعلام کند.
مقامات حاکم ایران دریافته‌اند که برای اهداف برتری جویانه اسرائیل و آمریکا تهدید به‌حساب می‌آیند. در هزاره جدید همواره جنگ‌ها در مقابل دشمنان ساختگی روی می‌دهند و استراتژی‌هایی که این جنگ‌ها را توجیه می‌کنند.
در عصر صلح و ثبات جهانی، استراتژی تهدید به امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت، که این استراتژی راهنمایی شد برای تمام جنگ‌های بی‌پایان هم‌پیمانان ناتو، بر علیه بشریت.
در تفسیر مانورهای بزرگ مقیاس که مدام در حال جریانند، ژنرال حسین سلامی‌ فرمانده سپاه پاسداران ایران گفت که هدف استراتژی دفاعی تهران، توسعه سلاح‌های پیشرفته به‌عنوان یک اهرم بازدارنده در مقابل تجاوز احتمالی است. وی افزود: توسعه تجهیزات و جنگ افزارهای ما، متناسب با تمهیدات و درک واقعی از نقاط ضعف و نقاط قوت دشمن است.
مانورهای مداوم در خلیج ‌فارس طراحی شده‌اند تا شرایط یک جنگ واقعی را بازتاب دهند، تا آمادگی و امکان پاسخ به تجاوز احتمالی دشمن را به دست آورند. وی همچنین تأکید کرد که ایران شروع‌کننده حمله به هیچ کشوری نخواهد بود، اما تاکتیک و عملکرد ما تماما دفاعی است تا برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی به خاک سرزمین‌مان آماده شویم.
مانورهای نظامی سپاه پاسداران شامل اقدامات متقابل فرضی در مقابل تهدیدهای احتمالی است که ممکن است توسط ناو هواپیمابر آمریکا در نزدیکی تنگه بسیار استراتژیک و مهم هرمز، رخ دهد. تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تنگ راه‌های جهان است.
حدود دو سوم نفت جهان از میان آب‌های مرزی ایران، عربستان سعودی، کویت، عراق، امارات، قطر، بحرین و عمان، از مسیر تنگه هرمز به سمت بازارهای جهانی عبور می‌کند.
نیروی دریایی و هوایی سپاه پاسداران، در مانورهای دفاعی و تهاجمی‌علیه عرض اندام ناو هواپیمابر آمریکا مشارکت می‌کند، که این مانورها شامل استفاده از موشکهای بالستیک و موشکهای دوربرد ضدکشتی می‌باشد.
حکومت غیرقانونی ‌ترامپ حداکثر فشار را بر ایران وارد می‌کند چرا که می‌خواهد موشک‌های بالستیک قانونی ایران را نابود کند، تا توانایی‌های دفاعی ایران علیه آمریکا و اسرائیل را در شرایطی که با نیروهایشان به ایران حمله می‌کنند، محدود کنند.
پمپئو و دیگر حکومت‌های افراطی به دروغ ادعا می‌کنند که استفاده از موشک‌های بالستیک ایران و تکنولوژی‌های وابسته به آن توسط شورای امنیت در سال 2015 برای ایران ممنوع و تحریم شد. قطعنامه 2231 که به اتفاق آرا در توافق هسته‌ای(برجام) تصویب شد. تولید، آزمایش و توسعه موشکی ایران کاملاً از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیروی و تبعیت می‌کند، و اینکه موشک‌های ایران صرفا برای دفاع هستند و تنها برای حمل کلاهک‌های متداول طراحی شده‌اند و هیچ شواهدی در رد آن وجود ندارد و اینکه هیچ برنامه‌ای برای سلاح اتمی‌ایران وجود ندارد، چیزی که بارها بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌آن را تایید کرده‌اند.
اما با وجود این تاییدات مکرر همچنان ادعاهای دروغین از جانب پمپئو و دولت ‌ترامپ وجود دارد، که بخشی از مقاصد پیشین آمریکاست که حکومت‌های مستقل را با حاکمان دست‌نشانده تحت کنترل خودش جایگزین کند.
دریاسالار علیرضا تنگسیری می‌گوید: سلاح‌های جدید سپاه پاسداران، بررسی و آزمایش شده‌اند و در نهایت در مانورهای نظامی به‌کار گرفته می‌شوند که این جنگ افزارهای جدید، همگی درون کشور تولید شده‌اند تا در آینده در مانورهای نظامی به‌کار گرفته شوند.
تنگسیری اضافه می‌کند: نیروی دریایی سپاه کاملاً آماده است و این آمادگی روز ‌به روز در حال افزایش است.
سخنگوی (رزمایش) سپاه پاسداران ژنرال عباس نیلفروشان می‌گوید: تمرین‌ها شامل رهگیری موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک می‌شود، به همراه آزمایش قابلیت موشک‌های دوربرد برای ضربه زدن به ناوهای شناور در فاصله‌های دور.
در پاسخ به حمله ساختگی به ماکت ناو هواپیمابر آمریکا، ناوگان پنجم آمریکا که در بحرین مستقر است، بیانیه‌ای داد که طبق آن؛ مانور دفاعی ایران را بسیار بی‌مسئولانه و جسورانه خواند و این موضوع که ارتش آمریکا مانورهایی را به همین شکل و سیاق برای سنجش قابلیت‌ها و توانایی‌های ویرانگرش برگزار می‌کند، نادیده گرفته شد.
در روزهای اخیر، نماینده ‌ترامپ، برایان هوک فشار زیادی برای تغییر رژیم در ایران، روی شورای امنیت آورده است که تحریم‌های تسلیحاتی روی ایران برای زمان نامحدودی تمدید شود، تحریم‌هایی که در اواسط اکتبر به پایان خواهد رسید. آمریکایی‌ها با دروغ ادامه تحریم‌ها را دنبال می‌کنند، که اگر این تحریم‌ها تمدید نشوند، کشورهای منطقه و مردمانشان و نیز دوستان و هم‌پیمانانشان در خلیج ‌فارس و نیز در دنیا احساس خطر خواهند کرد؛ این خطر که سلاح‌های بیشتر از ایران به سمت یمن، سوریه، عراق، لبنان، حزب‌الله، حماس و دیگران صادر خواهد شد.
که البته ایران تمام اینها را به طور کلی و با جزئیاتش رد می‌کند و آن را در جهت منافع کشورهای منطقه و مردمانشان قلمداد می‌کند و می‌گوید که از تلاشها برای توسعه و بهبود شرایط مردم حمایت می‌کند، و نیز به از میان برداشتن علل عمیق افراط‌گرایی و ‌تروریسم از جمله فقر و استبداد و فقدان حکومت عقلانی، کمک و حمایت می‌کند.
رژیم نامشروع ‌ترامپ با‌ترک بدون علت برجام در می‌سال 2018، هرگونه اختیار و قدرتی را بر روی اجرا و اعمال برجام از دست داد. اما روسیه و چین در مقابل هدف تندروها می‌ایستند،که هدفشان تحمیل یک تحریم دائمی‌و بلندمدت روی حق مشروع ایران برای خرید سلاح متعارف از دیگر کشورها است.
‌ترامپ، پمپئو و هوک و دیگران می‌خواهند توافقنامه برجام را از بین ببرند و از طریق منزوی کردن و ضعیف کردن مردم ایران، آنها را درمانده کنند تا حکومت ایران واژگون شود.
بیش از چهل سال است که ایران جنگ آمریکا را که به هر وسیله ممکن علیه خودش انجام شده است، تحمل می‌کند و با هر چیزی که واشنگتن سعی می‌کند، ایران را به وسیله آن به یک دولت دست‌نشانده و وابسته تبدیل کند، مقابله می‌کند. اما سیاست‌های خصمانه دولت ‌ترامپ نیز مانند دولت‌های قبلی آمریکا موفقیت‌آمیز نبوده است. جنگ آمریکا با ایران ناموفق است به دلیل توانایی‌های نظامی سپاه پاسداران که قادرند با قدرت در مقابل حمله احتمالی پنتاگون و اسرائیل ایستادگی کنند. چیزی که غیرقابل تصور و ناممکن است، این است که این دو جناح و شرکای جنگی که در تلاش برای کنترل روی تمام ملت‌ها و منابع و مردمانشان هستند، موفق باشند.
منبع: گلوبال ریسرچ
مترجم: ملیحه قاسمی