kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

انتقاد مريلا زارعي از اصغر فرهادي(اخبار ادبي و هنري)

مريلا زارعي از نحوه مواجهه اصغر فرهادي با وقايع غزه انتقاد کرد.
بازيگر فيلم «شيار 143» که از جمله هنرمندان شرکت‌کننده در راهپيمايي روز قدس بود، در گفت‌وگويي به شيوه برخورد برخي از همکاران سينمايي خود با جنايات رژيم صهيونيستي در غزه واکنش نشان داد. چندي است که اصغر فرهادي کمپيني را با شعار «کشتن همنوعان خود را متوقف کنيد» در فضاي مجازي راه انداخته است. نکته قابل توجه، برخورد سرد سينماگران با اين کمپين بود. به رغم استقبال پرشور و چند صد نفري هنرمندان صاحب‌نام سينماي ايران از امضاي نامه جشنواره فيلم مقاومت به سازمان ملل در اعتراض به کشتار مردم غزه، در کمپين اصغر فرهادي تعداد انگشت‌شماري شرکت کردند.
دليل بي‌توجهي سينماگران به کار فرهادي را مي‌توان در اين اظهارات مريلا زارعي در گفت‌وگو با روزنامه شرق يافت: «... بايد بگويم که شعارها در اين کمپين کلي است و به طور مشخص به حوادث اخير مربوط نمي‌شود. مشمول تمام اقدامات غير انساني، جنگ و خونريزي در جهان امروز است. اين جمله شامل کشته‌شدگان اتوبوس اسکانيا، حادثه سقوط هواپيماي مالزي و... هم مي‌شود.»
نکته قابل تأمل اينکه نام اصغر فرهادي در بين امضا کنندگان نامه اعتراضي سينماگران به رئيس سازمان ملل ديده نمي‌شود. اصغر فرهادي به اين دليل حاضر نشده در کمپين خودش هيچ نامي از رژيم صهيونيستي و نسل‌کشي غزه بياورد که فکر مي‌کند در صورت اعتراض، جوايز و پول‌هاي جشنواره‌هاي غربي را کسب نخواهد کرد.