kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
برنده 9 سیمرغ جشنواره فجر:

سینما در دولت روحانی، بچه سر راهی است!(اخبار ادبی و هنری)

محسن روزبهانی، دارنده 9 سیمرغ از جشنواره فیلم فجر و طراح جلوه‌های ویژه میدانی پیشکسوت درخصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: در دولت آقای روحانی نه تنها به سینما اهمیت داده نشد بلکه به آن با چشم یک بچه سرراهی نگاه کردند؛ این وضعیت کلی سینما طی این سال‌های اخیر است و متأسفانه هیچ تدبیری برای بهبود اوضاع وجود نداشته و ندارد و از این رو ما هیچ امیدی به بهبود اوضاع سینما در این روزهای کرونایی هم نداریم و نمی‌دانیم سرنوشت و آینده سینما و اهالی بیکار و خانه نشین شده سینما به کجا ختم خواهد شد!

طراح جلوه‌های ویژه میدانی فیلم‌های سینمایی «یتیم‌خانه ایران» و «سرو زیر آب» در گفت وگو با سینماپرس افزود: بدیهی است که وظیفه مسئولان و متولیان سینما کمک به وضعیت معیشتی و رفاهی سینماگران است اما خوب متأسفانه این وظیفه ابتدایی هرگز به درستی انجام نشده و نمی‌شود!
وی ادامه داد: بنده شخصاً الان بیش از شش ماه است بیکار و خانه نشین هستم؛ کدامیک از این مسئولان سینمایی یک‌بار تماس گرفته‌اند و حال بنده نوعی را پرسیده‌اند تا ببینند زندگی‌ام چگونه تأمین می‌شود؟ من بسیار متأسفم که سینما و اهالی سینما این‌طور برای مدیران بی‌اهمیت شده‌اند. باعث شرمساری است که اهالی سینما به کسب وکارهای خیابانی روی آورده‌اند؛ این اتفاقات از سر ناچاری و استیصال است! بنده شخصاً چند وقت پیش شاهد بودم که یکی از اهالی سینما برای امرار معاش کنار خیابان آواز می‌خواند!