kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تحویل 19 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان تا پایان امسال

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: از 315 هزار نفری که در سامانه مسکن ثبت‌نام کردند، 75 هزار نفر تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی در نشست با وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: آموزش ‌و پرورش یکی از بزرگ‌ترین نهادهای ساخت‌وساز کشور است و در سال جاری 6 هزار میلیارد تومان بودجه به مدرسه‌سازی اختصاص یافت.
حاجی‌میرزایی افزود: مطابق سند تحول بنیادین، متوسط فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در حدود 8/3 مترمربع است اما در حال حاضر این فضا در حدود 5/3 مترمربع است. 10 استان پایین‌تر از میانگین سرانه آموزشی هستند که استان تهران هم جزو این 10 استان است و برای مثال در منطقه 22 به‌شدت نیاز به ساخت فضای آموزشی داریم.
 50 درصد املاک آموزش‌ و پرورش بدون سند است
وی با بیان اینکه نیمی از املاک آموزش‌ و پرورش بدون سند است یا نیاز به تغییر کاربری دارد که امیدواریم روند انجام این کار تسهیل شود، ادامه داد: 30 درصد مدارس کشور نیازمند توجه جدی است که از این تعداد 12 درصد مدارس باید کاملاً تخریب شود و 18 درصد مدارس نیاز به بازسازی دارند؛ از طرفی اندازه مدارس کوچک است و باید به‌سوی مجتمع‌سازی پیش برویم که در این مورد هم به همکاری مجموعه راه و شهرسازی نیاز است. وزیر آموزش‌ و پرورش از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای تأمین مسکن فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد و گفت: از 315 هزار نفری که در سامانه مسکن ثبت‌نام کردند، 75 هزار نفر تأیید صلاحیت شدند، همچنین 19 هزار واحد تعیین تکلیف شده داریم که امیدواریم بتوانیم این واحدها را تا اسفند سال جاری تحویل فرهنگیان دهیم.