kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
همتی:

منتظر اعلام اسامی مستاجران برای پرداخت وام هستیم

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات کمکی به مستأجرین تحت عنوان تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات به محض اعلام مشخصات اشخاص واجد شرایط از سوی وزارت راه وشهرسازی، آغاز خواهد شد.

عبدالناصر همتی با اعلام این خبر تاکید کرد: این وام بسته به طبقه‌بندی شهرها 15، 30و50 میلیون  تومانی بوده و به دو روش قابل پرداخت خواهد بود.گیرندگان وام (مستأجرین)هم می‌توانند یک‌ساله این تسهیلات را بگیرند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال اصل آن را پرداخت کنند یا می‌توانند وام را  3 ساله دریافت و درمدت 36 ماه اصل و فرع وام را به بانک بپردازند . رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد در این وام موجرین نقشی نخواهند داشت و کسی که وام را دریافت می‌کند با بانک طرف خواهد بود و به تصمیم خود از وام دریافتی استفاده خواهد کرد. قبلا هم گفتم این وام صرفا کمکی است به مستاجرین برای ودیعه و لذا  به هیچ‌وجه وام ودیعه نیست.
همتی تاکید کرد: اعتبار تخصیصی برای این وام نیز کلاً 20 هزار میلیارد تومان هست.
به گزارش تسنیم، طبق اعلام محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، قبل از 20 مرداد (دوشنبه هفته آینده) اسامی واجدان شرایط و مستاجران نیازمند حمایت‌های دولتی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون 2/2 میلیون نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: برای پرداخت وام ودیعه مسکن 19 بانک و موسسه اعتباری توسط بانک مرکزی معرفی شدند که به زودی سهمیه هر بانک به تفکیک استان و شعبه مشخص می‌شود.
گفتنی است،گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه شامل کارگران و حقوق‌بگیران ثابت،(با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های 5 نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند که در این زمینه وثایق لازم برای اخذ وام متعاقبا از طریق سامانه طرح اقدام ملی اعلام می‌شود.
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، مستأجرانی که قراردادهای خود را بدون کد رهگیری تمدید کرده‌اند نمی‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند.