kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

زیباکلام: مکتب اعتدال کجا بود؟ اطرافیان روحانی قمپز در می‌کنند!(خبر ویژه)

صادق زیباکلام ضمن حمله به اطرافیان رئیس جمهور گفت؛ روحانی نمی‌دانست رئیس جمهور می‌شود و برنامه‌ای نداشت.


وی در مصاحبه با فرارو ضمن انتقاد از مواضع متناقض مسئولان دولتی در زمینه قیمت خودرو گفت: آقای روحانی از یک حزب سازمان‌یافته و ریشه‌دار و کارکرده و آشنا به امور که همراهان او قبلاً با هم کار تشکیلاتی داشته‌اند به سمت ریاست جمهوری نرسید، هر چند آقایان و همراهان آقای روحانی دوست دارند قمپز در کنند که در دفتر تحقیقات استراتژیک، پایه مکتب نیاوران را بنا نهادند و مکتب نیاوران خاستگاه اعتدال است و سال‌ها تحقیق و کار جمعی توانسته است پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد سال گذشته را رقم بزند.
زیباکلام گفت: واقع مطلب این است تا 72 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، شاید خود آقای روحانی هم باور نداشتند که می‌توانند پیروز انتخابات باشند.
وی با انتساب رأی روحانی به هاشمی و خاتمی افزود: مجموعه عواملی سبب شد تا گروهی که تا پیش از این برای حوزه‌های مدیریتی فکری نکرده بودند و برای بخش‌های مختلف اجرایی طرح و برنامه‌ای نداشتند وارد پاستور شوند تا آن وقت بنشینند کنار هم و مدیران خود در حوزه‌های مختلف را انتخاب کنند.
زیباکلام تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از افراد نزدیک به آقای روحانی افراد متکبر و جاه‌طلبی هستند که حضورشان بیش از آنکه بار دولت را سبک کند آن را سنگین‌تر کرده است و با اعمال و رفتار و کردارشان سبب شده‌اند که شاهد ریزش هواداران دولت حداقل در بدنه رسانه‌ها باشیم.
وی گفت: به عقیده من تاکنون هم اگر دولت آقای روحانی نزد افکار عمومی تا حدودی موفق جلوه کرده این موفقیت را باید مرهون خراب‌کاری‌های دولت احمدی‌نژاد دانست و دولت روحانی نان ناکارآمدی دولت احمدی‌نژاد و اصولگرایان را تاکنون خورده است که این نان‌ها روزی تمام می‌شود و آن وقت باید دید دولت چه می‌خواهد بکند تا همراهان خود را راضی کند.