kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

انباشت سیب در کنار جاده‌های آذربایجان‌غربی ممنوع است



  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: انباشت سیب در کنار جاده‌های این استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.
اکبر کرامتی افزود: کشاورزان نمی‌توانند روزانه سیب زیر درختی خود را به علت طولانی بودن روند و نیز کم بودن مقادیر محصول به کارخانه تحویل دهند بنابراین باید به دلالان تحویل دهند.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها برای جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌ها توسط دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه حریم جاده‌ها با انباشت سیب‌های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی می‌شود لازم است دستگاه مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.
کرامتی با بیان اینکه بر اساس قانون نیز تولید‌کنندگان مواد غذایی موظفند تا مواد اولیه خود را از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند، اضافه کرد: خرید تدریجی کنار جاده‌ای دارای مشکلاتی از جمله بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون برای آذربایجان‌غربی از معایب آن است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
 گفت: از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع‌آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند که ۱۵ مرکز بخش خصوصی و ۳۷ مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی است.
وی اضافه کرد: می‌توان محصول سیب زیر درختی در این مراکز را به نحو بهینه و بهداشتی برای مدت زمان بیشتری نگهداری کرد و کارخانه‌ها اگر خواهان تولید محصولات با کیفیت هستند باید مواد اولیه مناسب و بهینه نیز داشته باشند.
وی افزود: محصولات انباشته شده در کنار جاده‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند در حالی‌که نگهداری مواد اولیه در شرایط استاندارد موجب تولید محصول با کیفیت می‌شود.