kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

تفاهم‌نامه ۱۵ هزار میلیارد ریالی جهش تولید در بوشهر امضا شد



  رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: تفاهم‌نامه جهش تولید این استان در سال جاری به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط محمد باقر نوبخت (رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور) و عبدالکریم گراوند (استاندار بوشهر) امضا شد.
علی درویشی افزود: به موجب این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی، تکمیل و بهره‌برداری از ۳۲ عنوان طرح و پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵هزار میلیارد ریال و‌اشتغال‌زایی پنج‎هزار و ۸۸۳ نفر تصویب شده و مطابق با برنامه زمان‌بندی اجرایی خواهد شد. وی بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید استان بوشهر شامل سه پروژه تکمیل و بهبود کمیت و کیفیت خدمات تخصصی درمانی و زنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی در قالب ۱۰ طرح است.
درویشی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی با رویکرد افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی منابع آب با توسعه کشت گلخانه‌ای در مساحت ۱۱۰ هکتار از مناطق استان، کمک به تکمیل و احداث چهار بندر صیادی برای تثبیت‌اشتغال و معیشت صیادان، تکمیل زیرساخت‌های آبزی‌پروری در قالب سه سایت پرورش میگو و تکمیل و بهره‌برداری از هفت طرح بزرگ صنعتی و فناورانه در این استان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است. وی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پنج طرح و پروژه حوزه گردشگری و خدمات و توسعه پروژه‌های مردمی پایگاه اقتصاد مقاومتی بسیج استان از دیگر مواردی است که در تفاهم‌نامه مشترک استانداری بوشهر و سازمان برنامه و بودجه کشور گنجانده شده‌است.
رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: در اجرای این تفاهم نامه از مجموع منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های جهش تولید استان حدود یک‌هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال از محل ردیف ۲۹ تبصره ۱۴ قانون بودجه در قالب اعتبار و کمک‌های فنی و اعتباری و ۸۵ میلیارد ریال اعتبارات بودجه استانی سال جاری با اولویت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین خواهد شد.
وی یادآور شد: از حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ۱۱۰ میلیارد ریال از محل بودجه شرکت‌های دولتی و موسسه‎ها و نهادهای عمومی غیر‌دولتی و حدود چهارهزار و ۷۲۲ میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.