kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
در تیر ماه اتفاق افتاد

نقض آتش بس در یمن توسط آل‌سعود برای ۳ هزارمین بار

نیروهای ائتلاف سعودی در ماه ژوئیه (11 تیر-9 مرداد) نزدیک به 3 هزار بار آتش بس در یمن را نقض کرده‌اند.

منبعی در اتاق عملیات رصد نقض‌های ائتلاف سعودی اعلام کرده «نقض‌ آتش بس‌های» ائتلاف سعودی فقط در ماه ژوئیه (11 تیر-9 مرداد) به بیش از ۲۸۹۵ مورد رسیده که از میان این نقض‌ها، ۲۹ حمله توسط هواپیماهای آپاچی و جاسوسی صورت گرفته است و اکثر آنها نیز شهر «الدریهمی» را هدف قرار ‌داده‌اند.
ایسنا در این باره نوشته، منبع مذکور همچنین اعلام کرد، نقض‌های ائتلاف سعودی همچنین شامل پرواز ۷۸ فروند جنگنده و ۱۴۳ هواپیمای جاسوسی بر فراز جبهه‌های مختلفی که شامل توافق سوئد می‌شوند، ۷۱۱ نقض بمباران، ۱۱ نقض با احداث استحکامات جنگی در جبهه‌های مختلف «الحدیده» و تلاش‌ها برای نفوذ به الدریهمی و «حیس» است.
نکته قابل توجه دیگر اینکه، متجاوزان ائتلاف سعودی نه تنها پیمان‌های خود با مردم یمن را نقض می‌کنند، بلکه به خود نیز رحم نمی‌کنند. فقط دو روز پس از آغاز زمان اجرای بخش سیاسی توافق ریاض، منابع خبری از درگیری سنگین میان نیروهای دولت مستعفی یمن وابسته به سعودی و نیروهای شورای انتقالی جنوب هم‌سو با امارات عربی متحده خبر دادند. به گزارش فارس، این دو گروه، متحدان امارات و عربستان در جنوب یمن هستند که از تابستان سال گذشته درگیر جنگ قدرت با یکدیگرند.
گفتنی است، تجاوز ائتلاف سعودی به خاک یمن از بهار سال ۱۳۹۴ با حمله هوایی این ائتلاف، با نام عملیات طوفان قاطعیت (عملیه عاصِفه الحزم) و به بهانه حمایت از «عبد ربه منصور‌هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، آغاز شد و تا کنون بلای جان مردمان یمن است. چندی پیش سعودی‌ها حمایت خود را ازعبدربه منصور‌هادی برداشته و بسیاری از دولتمردان او را از ریاض اخراج کردند.