kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

ترامپ شکست خود در انتخابات را مساوی با وقوع آشوب و خونریزی در آمریکا دانست!

ترامپ که به شدت از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکا هراس دارد برای ترساندن مردم و رقبای خود هشدار داده اگر پیروز انتخابات نشود، آشوب، هرج و مرج و خونریزی سراسر آمریکا را فرا می‌گیرد.(سایه جنگ!) برخی این موضع ترامپ را «تهدید» تلقی کرده و نسبت به زیربار نتایج انتخابات نرفتن ترامپ، به شدت ابراز نگرانی می‌کنند.


  سرویس خارجی-

94 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده و قرار است اگر اتفاق خاصی نیفتد! انتخابات روز 13 آبان 99 برگزار شود. ترامپ در اکثر نظرسنجی‌ها وضعیت مساعدی ندارد و دوسوم مردم آمریکا وی را «مقصر وضع موجود» می‌دانند. به همین دلیل ترامپ به هر دری می‌زند که یا انتخابات را به تعویق بیندازد یا وضعیت را به نفع خود تغییر دهد. او به گفته روانشناسان، تحمل شکست را ندارد و به همین دلیل کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اگر در انتخابات شکست بخورد اولاً نتیجه را نمی‌پذیرد و ثانیاً طرفداران تا بن دندان مسلحش بعید نیست جنگ داخلی دیگری را در آمریکا به راه بیندازند.
 طی ماه‌های گذشته ترامپ بارها اعلام کرده اگر انتخاب نشود هرج و مرج تمام کشور را فرا خواهد گرفت. وی طی روزهای اخیر نیز با هشدار نسبت به وقوع تقلب در انتخاب خواستار تعویق انتخابات شد که این مسئله نیز نخبگان سیاسی این کشور را به وحشت‌انداخته است. او اخیراً از مردم کشورش خواست او را فقط به خاطر مدیریت فاجعه بارش در بحران کرونا قضاوت نکنند!
ترامپ دیروز نیز طی سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا بار دیگر با حمله به «جو بایدن» رقیب انتخاباتی اش گفت:«اگر بایدن در این انتخابات پیروز شود، آشوب و خونریزی گسترش می‌یابد، هیچ جایی امن نخواهد بود، هیچ امنیت و صلح و عدالتی وجود نخواهد داشت... اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود، دولت چین این کشور را صاحب خواهد شد». رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تلاش کرد تا از آب گل‌آلود اعتراضات ضد نژادپرستی به نفع خود بهره بگیرد آنجا که گفت دموکرات‌ها در سراسر آمریکا درصدد نابود کردن پلیس هستند.
اعتراضات ادامه دارد
اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا اما همچنان در برخی شهرها مثل پورتلند ادامه دارد و معترضان پورتلندی بار دیگر در جدیدترین تجمع اعتراضی خود پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. دیروز دونالد ترامپ بار دیگر شهر پورتلند را «لانه تروریست‌ها» و معترضان به نژادپرستی را تلویحاً «تروریست» توصیف کرد و بار دیگر برای آنها خط و نشان کشید:«اگر خیابان‌های شهر پورتلند تخلیه نشوند، ما از ابزار بسیار قدرتمندی استفاده خواهیم کرد». ترامپ که ظاهرا به احتمال اعزام نیرو‌های گارد ملی آمریکا به شهر پورتلند اشاره داشت، گفت: «ما چاره‌ای نداریم، زیرا افراط گرایان جناح چپ در خیابان‌های شهر‌های مختلف آشوب و بلوا به راه‌انداخته‌اند». ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نیز باردیگر این تهدیدها را تکرار کرد: «نیرو‌های امنیت داخلی تا زمانی که پاک‌سازی آنارشیست‌ها و آشوبگران از سوی پلیس محلی صورت نگیرد، پورتلند را ترک
نمی‌کنند»!
20 سال زندان برای یک معترض
خبر دیگر از اعتراضات آمریکا اینکه یکی از بازداشتی‌های اعتراض‌های پورتلند، به 20 سال زندان محکوم شده است. مقامات آمریکایی می‌گویند، این فرد در جریان اعتراض‌ها یک وسیله انفجاری به سمت دادگاه فدرال این شهر پرتاب کرده و باعث وقوع آتش سوزی شده است. گفتنی است ناآرامی‌های آمریکا بیش از 2 ماه است که ادامه دارد و در همان یک ماه نخست اعلام شد، چیزی نزدیک به 30 معترض کشته و هزاران نفر زخمی و بازداشت شده‌اند. اما رفته رفته رسانه‌های آمریکایی نیز تعداد تلفات را سانسور و صرفا به ارائه آمارهای کلی اکتفا کردند. نشریه «نیوزویک» نیز دیروز گزارش داد وزرات امنیت داخلی آمریکا ظرف2 ماه گذشته بیش از یک میلیون دلار برای تأمین سلاح‌های «کمتر کشنده» و تجهیزات سرکوب جهت مقابله با اعتراضات ضدنژادپرستی خرج کرده است. به نوشته این نشریه، ائتلاف «جوامع مرز‌های جنوبی» در این خصوص اعلام کرده: «پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای خرید سلاح‌های کمتر کشنده جهت استفاده علیه شهروندان در شهرهای سرتاسر کشور صرف شد که فعالیت‌هایی در راستای صلاحیه اول [قانون اساسی] انجام
می‌دادند».