kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

اجرای طرح تحول دیجیتال، ضامن آینده فولاد مبارکه در عرصه رقابت و تجارت جهانی

آئین‌ رونمایی از طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه، با حضور دکتر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر انصاری عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات، مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ایریسا و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

    
    اصفهان- خبرنگار کیهان:

حمیدرضا عظیمیان در این آئین با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در فولاد مبارکه و به طور کلی صنایع کشور گفت: اجرای طرح تحول دیجیتال برای فولاد مبارکه یک طرح فانتزی نیست، بلکه یک الزام، ضرورت حیاتی و ضمانت آینده فولاد مبارکه در عرصه رقابت جهانی است، از این رو این شرکت در زمینه ورود نسل چهارم تکنولوژی به کشور پیشتاز است و به طور قطع پس از اینکه این طرح با موفقیت در شرکت به کار گرفته شد، فولاد مبارکه برای انتقال دانش و تجارت نسل چهارم تکنولوژی و انقلاب صنعتی به سایر صنایع آماده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در همین خصوص گفت: اجرای طرح تحول دیجیتال اگرچه به لحاظ ارزش ریالی با پروژه نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه قابل مقایسه نیست؛ اما از نظر اهمیت و تضمین آینده شرکت، قطعا هزار برابر اولویت و اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که در عرصه رقابت جهانی تضمینی برای بقای فولاد مبارکه در این چرخه است.
عظیمیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون در یک دنیای کاملا رقابتی فعالیت می‌کنیم، سهامداران شرکت انتظار دارند که در این بازار، ضمن حفظ حقوق، سهم ایشان حفظ و بازدهی سرمایه آن‌ها روزبه روز افزایش یابد و این امر تنها در صورتی ممکن است که همراه با تحولات صنعتی دنیا، نسل چهارم تکنولوژی و انقلاب صنعتی را در فولاد مبارکه پیاده‌سازی کنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه ایجاد نسل چهارم تکنولوژی باعث افزایش بهره‌وری‌ می‌شود و زمینه افزایش 6 تا 8 درصدی حاشیه سود را برای سهامداران نیز فراهم می‌کند، تصریح کرد: اگر ما تکنولوژی نسل چهارم انقلاب صنعتی را به فولاد مبارکه وارد نکنیم، ممکن است در کمتر از یک دهه دیگر از صحنه تولید ارزش‌آفرینی و سودآوری خارج شویم.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود گفت: این کار در زمان مناسبی آغاز شده، اما در تلاشیم که اجرای این پروژه را سرعت ببخشیم.
به گفته عظیمیان این پروژه را دانشمندان و متخصصان حاضر در شرکت ایریسا با همکاری تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی و به ویژه سازمان فناوری اطلاعات اجرا خواهند کرد.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت فعال تمامی مدیران و کارشناسان فولاد مبارکه در اجرای طرح، از تهیه فرم‌های متنوع پیشرفت پروژه و نظام تشویق گام‌به گام در اجرای طرح خبر داد و گفت: میزان مشارکت افراد در اجرایی شدن طرح مدنظر قرار خواهد گرفت به خاطر داشته‌ باشیم این امر گامی بلند برای ارتقای سطح عمومی صنعت فولاد کشور است. از این رو تمامی مراحل پیشرفت به طور دقیق رصد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: در گام نخست در نظر است مدیران و کارشناسان مربوطه برای آموزش و آماده شدن بستر اجرای طرح به تهران با دانشگاه صنعتی اصفهان اعزام شوند تا بتوانیم سایر مراحل را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تاتا استیل و پوسکو کره‌ جنوبی عضو باشگاه فانوس دریایی شده‌اند، تاکید کرد: هدف ما این است که عضو باشگاه فانوس دریایی شویم و در سطح بالایی از بهره‌وری قرار گیریم. در واقع ما می‌خواهیم با پیوستن به نسل چهارم، کارها را به طور هوشمند دنبال کنیم تا بتوانیم آینده بهتر و درخشان‌تری برای شرکت رقم زنیم، تا فولاد مبارکه همچنان به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در سطح جهان مطرح باشد.
عظیمیان با بیان اینکه کسب جایزه‌هایی همچون شرکت برتر دانشی یا EFQM اروپا با بیش از 600 امتیاز کار دشواری بوده که فولاد مبارکه در اجرای آن موفق بوده است، اظهار کرد: عضویت در باشگاه فانوس دریایی نیز هدفی دشوار، اما دست‌یافتنی است که با همت جمعی و اراده قوی می‌توانیم در مسیر آن هم یا موفقیت گام برداریم.
وی در خصوص اهمیت اجرای این طرح برای شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه در بالا و پایین دست این شرکت گفت: داد و ستد با فولاد مبارکه یعنی دست‌یابی به این توانمندی و ظرفیت که می‌توان با سایر صنایع فولادساز کشور نیز کار کرد؛ چرا که معیارهای مورد نیاز برای همکاری با این شرکت، هم‌ترازی با شرکت‌های دانشی روز است؛ بنابراین سازندگان، تامین‌کنندگان، نصاب‌ها،‌ مشاوران و تمامی پیمانکارانی که در بخش‌های مختلف کار می‌کنند، مطمئن خواهند بود که اگر توانمندی سرویس یا خدمتی را به فولاد مبارکه ارائه کنند در واقع دروازه همکاری با بسیاری از صنایع بر روی آن‌ها گشوده خواهد شد.