kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

آموزش سگ برای شناسایی کرونا (شیلی)

پس از اینکه اقدام انگلیس برای آموزش سگ‌ها نتایج اولیه رضایت‌بخشی داشت، پلیس شیلی نیز سگ‌هایی را برای تشخیص کرونا تربیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، چهار سگ برای آموزش‌های اولیه انتخاب شده‌اند و برای شناسایی کرونا در مراحل اولیه و از روی بوی عرق افراد آموزش می‌بینند. هدف از این آموزش این است که کرونا در مراحل اولیه و پیش از پیشرفت تا مرحله‌ای که قابل شناسایی با ابزار‌های متعارف باشد، تشخیص داده شود.
سگ‌ها برای شناسایی مواد مخدر، مواد منفجره و افراد شهرت دارند و همچنین در گذشته برای شناسایی دیگر بیماری‌ها از جمله مالاریا، سرطان و پارکینسون آموزش دیده بودند.
مدیر آموزشگاه آموزش تخصصی پلیس گفت: سگ‌ها بیش از سه میلیون گیرنده بویایی دارند که بیش از ۵۰ برابر حس بویایی انسان‌ها است و به همین علت از آنها برای کمک به مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌شود.
کریستین آسدو یانز افزود: این سگ‌ها می‌توانند نقش بسیار حیاتی ایفا کنند، زیرا شیلی تصمیم دارد به تدریج مدارس و مغازه‌ها را باز کند و مردم به سر کار بازگرداند.
وی ادامه داد: نقش پلیس این است که توانمندی‌ها را برای شناسایی کرونا تقویت کند. تصمیم داریم از این سگ‌ها در مناطق شلوغ مثل مدارس، ترمینال‌های اتوبوسرانی و فرودگاه‌ها استفاده کنیم و به این ترتیب افراد مبتلا به کرونا را در همان مراحل اولیه بیماری شناسایی و آنها را قرنطینه، آزمایش و از انتقال گسترده این ویروس جلوگیری کنیم.