kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

بی‌قانونی در معرفی وزیر صمت به معیشت مردم صدمه می‌زند

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس با انتقاد از سیاسی کاری در معرفی وزیر پیشنهادی صمت به بهانه تشکیل وزارت بازرگانی تصریح کرد: گروکشی‌های سیاسی نبایستی به معیشت مردم صدمه بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از بلاتکلیفی وزارت صمت گفت: الان بلاتکلیفی وزارت صمت باعث سردرگمی صادرکنندگان، واردکنندگان و به طور کل تجار کشور در این شرایط حساس شده است. بنابراین حالا که قانون جدید هنوز مصوب نشده و نهایی نشده است، قوه مجریه باید به همان قانونی که به موجب آن وزارت صمت تشکیل شده بوده عمل کند و گرنه دود این بی‌قانونی به چشم ملت ایران می‌رود.
وی افزود: در این مدت از مجلس یازدهم، مجلس تمام تلاشش این بوده که در راستای قانون عمل کند اما نامهربانی‌ها و بی‌قانونی‌های متعددی را از دولت یازدهم مشاهده می‌کنیم، یکی از آنها همین است که دولت تا 21 مرداد ماه بیشتر فرصت برای معرفی وزیر پیشنهادی صمت ندارد اما به دنبال بهانه می‌گردد که به شکلی زیر بار آن نرود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر قبلی را خود آقای رئیس‌جمهور عزل کرد و سرپرست گذاشت. رئیس‌جمهور بایستی فرد مد نظرش‌ را برای وزارت صمت معرفی کند و نمی‌تواند منتظر بماند به بهانه اینکه قانون ممکن است بعدا تغییر کند. حاجی دلیگانی با تصریح بر اینکه مجلس یازدهم به اجرای قانون حساس است گفت: توصیه و نصیحتم به آقای رئیس‌جمهور این است که بی‌قانونی نکند. رئیس‌جمهور ابتدای کار گفتند من یک حقوقدانم، یک حقوقدان نبایستی به خودش اجازه بدهد که این بی‌قانونی صورت پذیرد. وی با ‌اشاره به نقش مهم وزارت صمت در شرایط حساس فعلی بیان کرد: این وزارتخانه در این شرایط وظیفه مهمی بر عهده دارد، خصوصاً تنظیم بازار که رها شده است. بنابراین دعواها و گروکشی‌های سیاسی نبایستی به معیشت مردم صدمه بزند.
این نماینده مجلس افزود: مهمترین وزارتخانه مورد‌اشاره در تحقق شعار سال وزارت صمت است که مستقیماً مربوط به تولید و جهش تولید است، اما بی‌توجهی به ساماندهی آن یعنی دولت بنا دارد عملاً و علناً جلوی جهش تولید را بگیرد.
حاجی دلیگانی با انتقاد از این بلاتکلیفی تأکید کرد: قطعا مجلس در مقابل بی‌قانونی‌ها واکنش مناسب را خواهد داشت و هر شخص دیگری که بخواهد بی‌قانونی کند برخورد خواهد کرد. وی با ابراز اینکه دولت مدت زیادی به دنبال دریافت مصوبه ایجاد وزارت بازرگانی از مجلس دهم بود گفت: مجلس دهم بر اساس آنچه که مطالعه کرده بود و نگرانی‌هایی که داشت تا این اواخر موافقت نکرد تا اینکه در آخر مجلس دهم با تلاشهای بی‌وقفه آقای لاریجانی و حضور شخص رئیس‌جمهور در مجلس برای مجاب کردن نمایندگان مجلس دهم برای تشکیل این وزارتخانه بالاخره در اواخر مجلس دهم این طرح رای آورد که وزارتخانه صمت به دو وزارتخانه تقسیم شود. این مصوبه برای تصویب به شورای نگهبان فرستاده شد و با ایراداتی برگشت خورد، ولی عمر مجلس دهم برای اصلاح این ایرادات به پایان رسیده بود.