kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
از 20مرداد

مستاجران برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مستأجران از بیستم مردادماه برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به بانک معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمود محمودزاده در خصوص راهکارهای دولت برای مهار افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، خبر داد: پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار مسکن در قالب اجاره و بازار خرید و فروش به دولت، ارائه شد. در بخش اجاره دو مصوبه تعیین سقف افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن مصوب شد که نقش مهمی در ساماندهی بازار مسکن خواهد داشت.
وی افزود: ثبت‌نام برای وام کمک ودیعه مسکن تا پنجشنبه 9 مرداد انجام شد و تا قبل از 20 مرداد، این وام به واجدان شرایط پرداخت می‌شود. پالایش‌ متقاضیان وام ودیعه از دیروز 11 مرداد آغاز شده و تا قبل از 20 مردادماه به پایان می‌رسد و واجدان شرایط به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن به وجوه مختلفی از اقتصاد وابسته است، ادامه داد: اینکه تصور شود تنها با افزایش تولید یا وضع مالیات، قیمت‌ها در بخش مسکن کاهش می‌یابد، تصور صحیحی نیست و باید از شقوق مختلف به این موضوع رسیدگی شود.
محمودزاده با تاکید بر اینکه قطعا تولید مسکن، نیاز کشور است و سیاستگذاری‌ها بر مبنای افزایش تولید آن پایه‌گذاری شده، افزود: بر اساس آمارها، تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوار بیشتر است. اما در عین حال مسئله کمبود مسکن در کشور وجود دارد که بزرگ‌ترین علت آن این است که بخش عمده‌ای از مسکن‌های موجود در توان خرید گروه‌های هدف نیست. به همین دلیل، وزارت راه و شهرسازی، سناریوی چند وجهی را طراحی کرده و مشغول انجام آن است.
وی درباره سیاستگذاری‌های وزارت راه و شهرسازی برای مهار قیمت مسکن گفت: مالیات بر خانه‌های خالی با همفکری سازمان امور مالیاتی، اتمام واحدهای مسکن مهر باقیمانده، تولید مسکن ملی و تقویت جریان تولید از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بزرگترین اقداماتی که در حوزه تنظیم بازار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی سیاستگذاری شده است، موضوع مالیات بر خانه‌های خالی، افزایش تولید مسکن، ارائه مشوق‌های خدماتی از جمله تخفیف عوارض در صدور پروانه و خدمات مهندسی و کاهش مالیات برای سازندگان فعال است که نقش مهمی در تنظیم بازار مسکن خواهد گذاشت.