kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

خواندنی از ورزش ایران


 
  *تاریخ‌های جدید برگزاری رقابت‌های دوومیدانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، اعلام شد که بر اساس آن مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان اسفند سال جاری برگزار می‌شود. به این ترتیب مسابقات قهرمانی صحرانوردی جهان استرالیا، ۲۹ اسفند ۹۹، قهرمانی داخل سالن جهان چین ۲۹ اسفند ۹۹ تا ۲ فروردین ۱۴۰۰، مسابقات امدادی جهان ایتالیا ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، قهرمانی جوانان زیر ۲۰ سال جهان کنیا، ۲۶ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، قهرمانی پیاده‌روی تیمی جهان بلاروس، ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ و قهرمانی نیمه ماراتن جهان ۲۰۲۲ چین، ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ۷ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
*امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به الان به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی و عدم درآمدزایی ماهی ۱۰ میلیارد تومان به مجموع ورزشی شهرداری تهران خسارت وارد شده است.
*کیانوش رستمی در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: کم و بیش تمرین دارم و شرایط بدنم بهتر شده و تقریبا به وزنم عادت کرده‌ام اما بحث این است که نمی‌دانیم باید چه کار کنیم، برای مسابقات آماده بشویم یا نه چون زمان برگزاری مسابقات مشخص نیست. رستمی در پاسخ به این پرسش که از المپیک نا امید شده است یا خیر تاکیدکرد: نه اصلا ناامید نشدم. با تمام قدرت هستم و تمام مسابقات را شرکت می‌کنم. من دنبال این هستم برای سهمیه المپیک امتیاز بگیرم. فقط منتظرم زمان برگزاری مسابقات اعلام شود.
*دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش(CAS) روز جمعه با ارسال نمابری به فدراسیون جودو، برگزاری دادگاه شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در روز ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) ماه سال جاری در سوییس را تایید کرد.پس از تعلیق جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی، ایران از فدراسیون جهانی به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش شکایت کرد.مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو، محمدرضا داورزنی، معاون وقت وزارت ورزش و نصرالله سجادی، نماینده کمیته ملی المپیک قرار است به عنوان شاهد از سوی ایران در این جلسه شرکت کنند.رئیس‌فدراسیون جودو و وکلای پرونده نیز در جلسه دادگاه حضور خواهند داشت. تاکنون روادید حضور نمایندگان ایران برای حضور در دادگاه صادر نشده است.