kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

تلاش فدراسیون کشتی برای برپایی اردوهای تیم ملی

متولیان فدراسیون کشتی در نظر دارند با توجه به زمان احتمالی رقابت‌های جهانی و محدودیت‌های کرونایی، اردوهای تیم ملی را هر چه سریعتر برگزار کنند.

چندی پیش هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی پس از برگزاری نشست ویژه‌ای درخصوص تدوین و زمانبندی رویدادهای سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد، رقابت‌های جهانی به احتمال فراوان اواخر آذرماه سالجاری به میزبانی صربستان برگزار خواهد شد. بدین ترتیب مقرر شد رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان و همچنین مسابقات جهانی بزرگسالان به ترتیب طی روزهای ۱۴ تا ۲۰ و همچنین ۲۲ تا ۳۰ آذر ماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شود. البته این زمانبندی طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی هنوز در حد احتمال است و باید منتظر ماند و دید که آیا موج شیوع ویروس کرونا تا آن زمان فروکش خواهد کرد یا خیر.
از سویی دیگر فدراسیون کشتی کشورمان نیز در نظر دارد برای جانماندن از قافله رقبای جهانی، اردوهای تیم ملی خود را هر چه سریعتر آغاز کند، اما فعلا چنین مجوزی از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش صادر نشده است. البته متولیان فدراسیون کشتی امیدوارند بتوانند از اواخر مهرماه، یعنی حدود دو ماه مانده به رقابت‌های جهانی، آزاد و فرنگی‌کاران مورد نظر کادر فنی را بصورت محدود وارد اردو کند. تصمیمی که اجرای آن همچنان مشروط به نظر ستاد مقابله با کرونا در ورزش و صدور مجوز است.