kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

موج دوم کرونا در شهر میزبان المپیک

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو بار دیگر شایعه لغو المپیک 2020 را بر سر زبان‌ها‌انداخت.

‌تنها چند روز پس از اعلام یوریکو کویکه، فرماندار کلانشهر توکیو، مبنی بر اقدام همه‌جانبه برای مهار کرونا، شمار مبتلایان در ژاپن به بیش از هزار نفر رسید که ۴۶۳ مورد از آن در توکیو به ثبت رسیده است.
کارشناسان بهداشت و سلامت ژاپنی افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را که در مرز ۱۲ هزار نفر قرار دارد، زنگ خطری برای ژاپن به عنوان میزبان برگزاری بازی‌های توکیو۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند.بر اساس اعلام فرمانداری توکیو، احتمال بازگشت و اعمال مجدد محدودیت‌ها در پایتخت و سایر شهرهای ژاپن تا پایان ماه آگوست وجود دارد.
چندی پیش فرماندار توکیو افزایش تعداد مبتلایان و موارد مثبت کووید۱۹ را به دلیل افزایش نمونه‌ گیری‌های انجام شده عنوان کرده بود. با این حال به نظر می‌رسد روند افزایشی کرونا در ژاپن، بیش از پیش شایعه لغو کلی این مسابقات حتی در تابستان 2021 را هم قوت ببخشد.
پیش از این مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک با اطمینان از برگزاری المپیک در سال 2021 سخن گفته بودند، البته مدیران ioc به این نکته نیز اشاره داشتند که اگر به هر علتی نتوانند المپیک را در سال 2021 برگزار کنند، دیگر تعویق در کار نیست و المپیک به صورت کلی لغو خواهد شد.