kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
معاون رئیس‌جمهور:

ابعاد فاجعه منا باید کاملا بررسی شود

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ابعاد فاجعه منا باید حتما به صورت کامل بررسی شود، گفت: برخی کشورهای اسلامی در برابر بررسی این حادثه سکوت کرده‌‎اند.

سعید اوحدی‌، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد به سه شهید استان در فاجعه منا اشاره کرد و افزود: این فاجعه در تاریخ بی‌سابقه بود که هزاران نفر از زایران حرم امن الهی در یک بی‌کفایتی بسیار بزرگ، جان خود را از دست دادند و با فجیع‌ترین حالت ممکن به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی امروز در برابر این فاجعه بزرگ سکوت کرده‌اند، یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نباید این فاجعه هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود و حتما باید ابعاد آن برای مجازات عاملان آن مشخص شود.
این مسئول در ادامه با اشاره  به رسالت شهدا و فداکاری جامعه ایثارگران در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: قانون این حق را برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته است که از برخی خدمات بهره‌مند شوند و نباید اداره‌ها و نهادها از بهره‌مندی آنها نسبت به این خدمات محروم شوند.
اوحدی افزود: در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم که مادر سه شهید نتواند از خدماتی که قانون برای او در نظر گرفته است استفاده کند.
فاجعه فراموش‌ناشدنی منا و شهادت ۴۷۶ نفر از هموطنان مظلوم کشورمان در دهم ذی‌الحجه ۱۴۳۶ نشانه‌ای دیگر از سوء تدبیر حاکمان سعودی نسبت به جهان اسلام و مسلمانان است. حادثه کشتار بی‌رحمانه حجاج بیت‌الله‌الحرام در حج سال ۱۳۶۶ و نیز فاجعه غمبار منا در سال ۱۳۹۴ نشان داد آل سعود لیاقت و کفایت مدیریت اماکن مقدس اسلام را ندارد. بی‌گمان ارواح مطهر شهدای منا که در عالی‌ترین جلوه بندگی، مظلومانه و با قلبی مملو از شوق عبودیت به شهادت رسیدند، مشمول عنایات خاصه حضرت حق تعالی خواهند بود.