kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

مصدقی خبرنگار پیشکسوت روزنامه کیهان در شیراز به دیار باقی شتافت

پیشکسوت عرصه مطبوعات در استان فارس و روزنامه کیهان در شیراز‌، به رحمت ایزدی پیوست.

 
شیراز- خبرنگار کیهان‌:

مرحوم محمدهادی مصدقی متولد 1319 استهبان و خبرنگار روزنامه کیهان فعالیت خبری خود را از سال ۱۳۳۹ از زادگاهش، آغاز و سپس در روزنامه کیهان به عنوان خبرنگار مشغول به کار شد که این همکاری تا سال 1381 ادامه داشت.
گزارش‌های جامع مرحوم مصدقی از زمین لرزه قیر و کارزین‌، دادگاه سران عشایر، چاپ عکس امام خمینی (ره) برای اولین بار در روزنامه کیهان و مقاله‌ای علیه جشن هنر شیراز که در روزنامه کیهان چاپ و در منبرشهید محراب آیت‌الله دستغیب قرائت شد که تعطیلی جشن هنر شیراز را در پی داشت بسیار جنجال به‌پا کرده بود.
مرحوم مصدقی در سال‌های پس از بازنشستگی در حال بررسی برخی اشعار و نوشته‌ها که توسط وهابیون در مسجد‌النبی  مورد تحریف قرار گرفته بود مشغول شد که توانست بسیاری از این مطالب را گردآوری کند.
مرحوم مصدقی در سال‌های بعد از بازنشستگی و پس از درگذشت همسرش همواره در مقابل دفتر نمایندگی روزنامه کیهان دیده می‌شد؛ و با عشق تجربیاتش را در اختیار کارمندان این روزنامه می‌گذاشت او در این سال‌ها همچنان از روحیه طنز برخوردار بود و همواره پیگیر کار و بیمه روزنامه‌نگاران می‌شد.
موسسه کیهان نیز این ضایعه را به خانواده ایشان و جامعه خبرنگاری فارس تسلیت عرض کرده و برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارد.