kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
سخنگوی وزارت خارجه:

کره جنوبی از بازپرداخت بدهی‌اش به ‌ایران سر باز می‌زند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کره‌جنوبی با وجود ده بار مذاکراتی که در سطح مختلف با آنها داشتیم اما متاسفانه به‌دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکنون از بازپرداخت بدهی خود به ملت ایران سر باز زدند و ما به کره‌جنوبی اعلام کردیم که بهانه شما قابل قبول نیست.



سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنش خاصی با کشور کره‌جنوبی ندارد و فقط خواستار مطالبات به‌حق ملت ایران است ابراز داشت: بانک‌ مرکزی از همه راه‌های مشروع و قانونی برای دریافت مبالغ از کره‌جنوبی اقدام می‌کند.
موسوی درباره مطالبات بلوکه شده ایرانیان توسط کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: کره‌جنوبی با وجود ده بار مذاکراتی که در سطح مختلف با آنها داشتیم اما متاسفانه به‌دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکنون از بازپرداخت بدهی خود به ملت ایران سر باز زدند و ما به کره‌جنوبی اعلام کردیم که بهانه شما قابل قبول نیست و تحریم آمریکا زورمدارانه است و نباید به تحریم‌های آنان تن دهید.
وی افزود: البته ما هرگز این تحریم‌ها را به رسمیت نشناختیم و آنها را غیرقانونی می‌دانیم و کره‌جنوبی نیز موظف به رعایت تحریم‌ها نیست؛ کره‌جنوبی حق ندارد به خاطر فشار آمریکا حق ملت ایران را ضایع کند و اخیراً نیز وعده‌هایی دادند ولی انتظار داریم که حقوق مردم ایران را پس دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که برخی گمانه‌زنی‌ها بر این موضوع تاکید دارند که سرویس‌های جاسوسی مثل سیا و موساد از فضای‌ زمینی و هوایی آذربایجان برای مقاصد خود استفاده می‌کنند گفت: این ادعاها باید دارای دلایل مستحکم باشند و تمامیت ارضی برای ما و ملت ما مقدس است و اجازه نمی‌دهیم هیچ متجاوزی به این امر مقدس خدشه وارد کند.
به گزارش تسنیم، موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران‌ نگاه متوازنی به مناطق مختلف جغرافیانی جهان دارد و منافع خود را
بر اساس این نگاه تعریف می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر با کشورهای مختلف برای تبادلات ارزی ملی و محلی در حال صحبت هستیم و این اقدام در حال انجام است‌.