kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

ما اصلاح‌طلبان یادمان رفته که باید پاسخگو باشیم نه پرسشگر(خبر ویژه)

«جهانگیری در انتخابات 1400 بیاید که چه کند؟ ظاهرا اصلاح‌طلبان یک نکته مهم را فراموش کرده‌اند و آن این که در انتخابات پیش‌رو، چندان نمی‌توانند سؤال‌کننده باشند و بیشتر باید پاسخگو باشند.»



سایت عصر ایران که از سایت‌های حامی دولت و اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود، در تحلیل ارزیابی فوق نوشت: یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است. اصلاح‌طلبان بلاتکلیف در حال سپری کردن روزهای خود هستند و به نظر می‌رسد هنوز به استراتژی مشخصی برای آینده سیاسی خود نرسیده‌اند. برخی از آنها به دنبال جهانگیری هستند و فکر می‌کنند معاون اول دولت دوازدهم می‌تواند کشتی طوفان‌زده را به ساحل آرامش برساند.
از این جمع باید پرسید در صورت پیروزی جهانگیری در انتخابات، او چه کاری انجام می‌دهد که الان نمی‌تواند انجام بدهد؟ اسحاق اصلاح‌طلبان الان معاون اول دولت روحانی است و حتما باید در کارزار انتخابات پاسخگوی عملکرد خود و دولتی که در آن مسئولیت داشته است باشد.
به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان یک نکته مهم را فراموش کرده‌اند و آن هم به این معناست که در انتخابات پیش‌رو، چندان نمی‌توانند سؤال‌کننده باشند و بیشتر باید پاسخگو باشند.
آنها چه بخواهند چه نخواهند روحانی به پای آنها نوشته شده است. مردم به حرف اصلاح‌طلبان به «شیخ دیپلمات» رای دادند.
جریان اصلاحات که خود هم الان از منتقدان تصمیمات رئيس‌جمهوری است هر چه زودتر باید تکلیف خود را با حسن روحانی روشن کند. وقت آن رسیده است که با رئيس دولت، صریح صحبت کنند و از شعارهایی که داده مطالبه کنند و بپرسند چرا این کار و آن را نکرده و دلیل این همه انفعال چیست؟
بهتر نیست تا قبل از اینکه مورد سؤال قرار بگیرند، خود سؤال کنند و پاسخ بدهند؟ چرا مجلس دهمی که با آن همه شور شکل گرفت و عارف رکورد رای انتخابات مجلس را شکست، به همین راحتی به خاطره‌ها پیوست؟
آقای عارف تا کی می‌خواهد سکوت کند؟ اعضای فراکسیون امید تا کی می‌خواهند قفل سکوت بر دهان بزنند؟
با این شرایط اصلاح‌طلبان بهتر است تا وقتی تکلیف خود را روشن نکرده‌اند، وارد هیچ کارزاری نشوند.
مردم با هزار امید و آرزو به حسن روحانی و اعضای مجلس دهم رای دادند. هزار امید و آرزوی آنها چه شد و به کجا رسید؟ چرا فکر می‌کنیم این مردم در انتخابات 1400 به یک اصلاح طلب رای می‌دهند؟
اصلاح‌طلبان در سال‌های پیش رو باید کمی بیشتر فکر کنند. نمی‌شود شعار داد و وقتی در قدرت بود به آنها عمل نکرد. حاصل این رفتار می‌شود آنچه که می‌بینیم.