kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
برزیل

شکستن رکورد مرگ و ابتلا کرونا

با وجود ثبت رکوردی جدید از شمار مبتلایان و قربانیان روزانه کرونا در برزیل، مقامات این کشور از بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌های بیشتر خبر دادند.



به گزارش ایسنا، برزیل، بزرگترین کشور و اقتصاد آمریکای لاتین حدود ۶۹ هزار مورد ابتلا و هزار و ۵۹۵ قربانی جدید کرونا را ثبت کرده است که هر دو بیشترین شمار از ابتدای این همه‌گیری در برزیل محسوب می‌شوند.
با ثبت موارد جدید در حال حاضر مجموع مبتلایان کرونا در برزیل دو میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۸۹ نفر و مجموع قربانیان ناشی از این بیماری نیز ۹۱ هزار و ۳۷۷ نفر اعلام شده است.
این در حالیست که مقامات محلی در برزیل اعلام کرده‌اند برخی مشکلات فنی اعلام آمارهای کرونا را در این کشور با مشکل مواجه کرده است.
نحوه واکنش این کشور به بحران همه‌گیری کرونا اعم از نداشتن دستورالعمل‌های ملی، تغییر چندباره وزیر بهداشت و مقامات عالی‌رتبه‌ای که این بیماری را جدی نگرفته‌اند، از سوی کارشناسان بهداشتی مورد انتقاد قرار گرفته است.
مقامات بهداشتی برزیل اعلام کرده‌اند که ورود زمستان به نیمکره جنوبی بر پیشرفت شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشورهای آمریکای لاتین تأثیر می‌گذارد.
برزیل با ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت طی دو ماه گذشته در حدود هفت هزار مورد ابتلا به کرونا در هفته گزارش داده است. این بیماری طی دو ماه گذشته از مراکز مهم شهری داخل کشور به مناطق فقیرنشین برزیل منتقل شده است. براساس برآوردهای دانشگاه PUC در ریو دوژانیرو، برزیل یک میلیون مورد ابتلا به کرونا را در کمتر از یک ماه اضافه کرده است و با سرعت کنونی شیوع به سه میلیون مبتلا در نیمه اول ماه اوت خواهد رسید.