kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷

تأسیسات گاز طبیعی تگزاس هم منفجر شد!

در ادامه سلسله آتش سوزی‌ها و انفجارهای مشکوک در مراکز نظامی، صنعتی و طبیعی آمریکا خبر رسیده این بار تاسیسات گاز طبیعی در مجموعه صنعتی «مونت بلویو» در ایالت تگزاس منفجر و یک زره پوش آبی-خاکی متعلق به ناو نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا نیز دچار حادثه شده که بر اثر آن یک تفنگدار تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و 8 نفر دیگر زخمی شده‌اند.


سرویس خارجی-

چهارشنبه شب رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع محلی اعلام کردند یک انفجار شدید دیگر این بار در تاسیسات گاز طبیعی در ایالت تگزاس آمریکا روی داده و هنوز علت آن مشخص نشده است. محل وقوع حادثه مجموعه صنعتی «مونت بلویو» ایالت تگزاس اعلام شده است که ۳۰ مایل با هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس فاصله دارد. شرکتی که حادثه در آن روی داده، «لون استار ان‌جی‌ال » نام دارد که یک شرکت هولدینگ بوده و در زمینه صنایع گاز فعالیت دارد.
برخی رسانه‌های انگلیسی زبان نوشته‌اند، شاهدان عینی این حادثه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب و لرزش زمین هنگام وقوع انفجار خبر داده‌اند. پلیس
« مونت بلویو» نیز اعلام کرده در پی این حادثه، بزرگراه‌ها و خیابان‌های اطراف انفجار بسته شده است. طبق معمول پلیس علت این آتش سوزی را اعلام نکرده و صرفاً به گفتن این نکته اکتفا کرده که تحقیقات برای کشف علت آتش سوزی این شرکت در جریان است.
دیروز اما رسانه‌های آمریکایی از وقوع یک «حادثه» دیگر برای یک زره پوش خاکی-آبی متعلق به یک ناو نیروی دریایی آمریکا در سواحل کالیفرنیا خبر دادند که در پی آن شماری از تفنگداران این کشور کشته و مفقود شدند. براساس گزارش شبکه خبری «ای بی‌سی نیوز»، طی این حادثه حداقل یک تفنگدار نیروی دریایی کشته، 8 نفر مفقود و 2 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. حساب توئیتری متعلق به نیروی دریایی آمریکا صرفا وقوع حادثه را تایید و جزئیات بیشتری ارائه نکرده است. براساس گزارش‌هایی که تا دیروز منتشر شده بود، عملیات جست وجو و نجات با حضور نیروی دریایی و گارد ساحلی آمریکا در جریان است. فرمانده واحد پانزدهم نیروی دریایی در بیانیه‌ای شرایط را «بسیار ناراحت‌کننده» خوانده و خواستار دعا برای خانواده نیروی دریایی و مخصوصا تفنگدارانی که مفقود هستند، شده است.
طی 3 هفته گذشته بیش از 10 انفجار و آتش‌سوزی در نقاط مختلف آمریکا و اغلب در مناطق صنعتی این کشور رخ داده که هنوز علت و جزئیات بسیاری از آنها نامشخص باقی مانده است و مقامات مسئول آمریکا توضیحات روشنی درباره علت این آتش سوزی‌ها ارائه نکرده‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکا خرابکاری را علت برخی از این آتش سوزی‌ها و انفجار‌ها اعلام کرده‌اند. مهم‌ترین این حوادث، انفجار و آتش سوزی ناو غول پیکر آمریکا در «سن دیه گو» بود که سرانجام، به یک آهن پاره تبدیل شد. این حادثه به حیثیت و پرستیژ نظامی آمریکا ضربه‌ای کاری زد!