kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
مدیرکل راه و شهرسازی تهران اعلام کرد

25 مرداد آخرین مهلت واریز وجه برای متقاضیان مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر تکمیل و واریز هرچه سریع‌تر آورده اولیه از سوی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد.



به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حداکثر تا تاریخ ١۵ مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به تکمیل مدارک خود از قسمت مشاهده درخواست، اقدام کنند. لازم به ذکر است عدم بارگذاری مدارک به منزله انصراف تلقی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: آن دسته از متقاضیان تأیید شده طرح اقدام ملی مسکن استان تهران که تا تاریخ ٢۵ مرداد ٩٩ نسبت به واریز آورده اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان به حساب افتتاح شده نزد بانک مسکن اقدام نکرده‌اند عدم واریز وجه به منزله انصراف تلقی شده بالتبع تاریخ ۲۵ مرداد فرصت نهایی واریز وجه جهت متقاضیان اقدام ملی استان تهران اعلام می‌شود.
از سوی دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی هم با تاکید بر پیگیری سیاست جداکردن بازار سرمایه از بازار مصرف در بخش مسکن، از عرضه واحدهای مسکونی ملی با قیمتی کمتر از قیمت کنونی بازار به متقاضیان مسکن خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای جدا کردن بازار مصرف از بازار سرمایه، روی این موضوع متمرکز است تا واحدهایی را که در قالب طرح ملی با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت قرار دارد را با قیمت مناسب تر از قیمت‌های فعلی بازار به متقاضیان واقعی مسکن، عرضه کند. وی افزود: میانگین قیمت هر مترمربع واحد آپارتمانی مسکونی پایتخت در تیر امسال نسبت به خرداد افزایشی در حدود دو میلیون تومانی را تجربه کرد. خرداد امسال هرمترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در پایتخت با قیمت بیش از ۱۹ میلیون تومان معامله شد که این رقم در تیر به حدود ۲۱ میلیون تومان، افزایش یافت.
این مسئول در خصوص ساماندهی بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها، گفت: قوانینی که در جریان تصویب است، چه پیشنهادهای دولت و چه طرح‌هایی که در مجلس در حال بررسی است، چنانچه زودتر عملیاتی و ابلاغ شوند حتما روی بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها، تاثیر می‌گذارد.
محمودزاده یادآور شد: بازار مسکن در شرایط فعلی اقتصادی متاثر از بازارهای مجاورش همچون طلا و ارز است.