kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
نگاهی به آتش خشم معترضین تا آتش‌سوزی مراکز مهم در آمریکا – بخش نخست

شیطان بزرگ در محاصره بلایای زمینی و آسمانی!




هدیه آقاپور

گویی که بلای آسمانی بر سر ایالات متفرقه آمریکا نازل شده است! پس از عروج آسمانی شهید گرانقدر سردار سلیمانی و به خون خفتن وی به دست شیطانِ بزرگ، دیگر این کشور خواب راحت به خود ندید، هر آنچه که اندیشه فتنه برای دیگر کشورها علی‌الخصوص جمهوری اسلامی ایران در سر داشت اکنون به یک باره برای خودشان رقم خورده و وضعیت کنونی امنیتی و اقتصادی این کشور دلیل محکمی بر این مدعاست.
در حالی که از جبهه مقاومت اخبار بسیار مهم نظامی و امنیتی در کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن منتشر شده، اما همچنان خبر قابل استناد حتی غیررسانه‌ای نیز از حضور آشکار سردار قاآنی در این میادین مشاهده نمی‌شود.
فرمانده جدید سپاه قدس، جنگ شبح گونه‌ای را بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی با آمریکایی‌ها در منطقه شروع کرده است.
اما او در یک بزنگاه غافلگیرکننده، موضع جالبی درباره آهن پاره شدن یک ناو تهاجمی آمریکا اتخاذ کرد که سایه حضور شبح‌گونه فرمانده جدید سپاه قدس را تا «پایگاه دریایی سن دیه‌گو» در جنوب غربی آمریکا به نمایش گذاشت.
 این آتش‌سوزی‌ها، روزهای خوش شماست!
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در جمعی از فرماندهان مقاومت در واکنش به آتش‌سوزی ناو آمریکایی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» اظهار داشت: «آنچه امروز در آمریکا اتفاق افتاده به ‌ویژه حادثه ناو نتیجه عمل و رفتار و جنایت دولت آمریکا است و این وعده الهی است که هرکسی ظلم و جنایتی کند دچار عذاب الهی می‌شود. این‌ها، چون کلام الهی را تغییر دادند و ظلم کردند و جنایت مرتکب شدند گرفتار قهر و عذاب الهی شدند.»
وی تاکید کرد: «آمریکایی‌ها بی‌خودی دنبال مقصر نگردند و دیگران را متهم نکنند این آتشی است که خودشان روشن کرده‌اند و امروز این آتش آنها را در بر گرفته است. باید به آنها بگوییم این اتفاق پاسخ جنایت‌های شما است که به دست عناصر خود شما اتفاق افتاده است، خداوند با دست خود شما، شما را مجازات می‌کند.»       
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خطاب به دولت آمریکا، یادآور شد: «هنوز روز‌های خوشی‌های شماست روز‌های بسیار سخت و حوادث سختی پیش روی شما و رژیم صهیونیستی است.»
سردار قاآنی خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که ارتش آمریکا خسته و فرسوده شده و تجهیزات آن به آهن پاره تبدیل شده است. آمریکا باید وضع بد خود را قبول کند و بیش از این به بشریت و مردم خود ظلم نکند.»
صفحه رسمی ارتش ایالات متحده چند ساعت پس از این حادثه در توییتر با انتشار خبری کوتاه از مجروح شدن ۱۸ ملوان در اثر انفجار و آتش‌سوزی در ناو هواپیمابر این کشور خبر داد، اما‌ اشاره‌ای به علت حادثه نکرد.
پس از گذشت یک روز از این حادثه، مقامات نیروی دریایی آمریکا از افزایش تعداد مجروحان به دست‌کم ۵۹ نفر خبر دادند و اعلام کردند که این آتش‌سوزی ممکن است چند روز ادامه پیدا کند.
آتش گرفتن این ناو آمریکایی یکی از بزرگ‌ترین خسارات وارد شده به نیروی دریایی آمریکا (از لحاظ اندازه و تناژ) است.
به نوشته روزنامه آمریکایی
«نیویورک تایمز» انفجار و حریق ناو «یو.اس.اس بونهام ریچارد» که قابلیت حمل ۲۰ جنگنده
اف ۳۵ را دارد و یکی از جنگ‌افزار‌های مهم ارتش آمریکا محسوب می‌شود، یکی از بدترین آتش‌سوزی‌هایی است که تاکنون یک کشتی جنگی آمریکایی را خارج از میدان جنگ در بر گرفته است.
بازتاب سخنان سردار قاآنی
در رسانه‌های عبری و عربی
بازتاب سخنان سردار قاآنی درباره آتش گرفتن ناو آمریکایی در رسانه‌های عبری و عربی هم جالب بود، «اسرائیل و آمریکا منتظر روزهای سختی باشند» جمله مشترک تیترهای اکثر رسانه‌های عبری زبان بعد از اظهار نظر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود.
روزنامه اسرائیل هیوم در گزارش خود با استناد به خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم سخنان سردار اسماعیل قاآنی را در رابطه با آتش گرفتن ناو هواپیمابر آمریکایی منعکس کرد.
شبکه تلویزیونی کان هم در گزارش خود در این رابطه نوشت: «جنگ افزارهای ارتش آمریکا به آهن قراضه تبدیل شده‌اند.»
بقیه رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز تقریبا همین خط‌مشی را دنبال کردند و در این رابطه سخن گفتند.
نکته جالب توجه ویژه رسانه‌های عربی هم به این جمله از سخنان سردار اسماعیل قاآنی است.
شبکه روسیاالیوم با ‌اشاره به آتش‌سوزی در ناو هواپیمابر آمریکایی تاکید کرد: «فرمانده نیروی قدس سپاه در اولین اظهار نظر خود در رابطه با آتش‌سوزی در ناو آمریکایی آن را نتیجه رفتار و جنایاتی دانست که آمریکایی‌ها آن را مرتکب شده‌اند.
پایگاه اطلاع‌رسانی «القوات اللبنانیه» متن اظهار نظر فرمانده نیروی قدس سپاه را در مورد آتش‌سوزی در ناو هواپیمابر آمریکایی منتشر کرد.
 تضعیف مواضع آمریکا
در اقیانوس آرام
سوختن یک ناو این کشور علاوه‌بر خسارات مالی قابل توجه، موجب تضعیف مواضع آمریکا در اقیانوس آرام به مدت چند سال خواهد بود.
طبق برنامه قرار بود که بونهام ریچارد سال آینده برای استقرار و عملیات در منطقه ‌ایندو-پاسیفیک (منطقه حد فاصل دو اقیانوس هند و آرام) انجام دهد و از دست دادن بونهام ریچارد، قطعا فشار را بر دیگر ناوهای آبی- خاکی پهلو گرفته در سن دیگو افزایش خواهد داد و بالاجبار آنها برنامه‌های آینده خودشان را تغییر دهند.
هشدارها درباره تاثیرات آتش‌سوزی مهیب ناو یو‌اس‌اس بونهام پیش از این در گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» هم مطرح شد و این رسانه نوشت، عواقب و خسارات ناشی از آتش‌سوزی گسترده در این ناو تا چند سال ‌گریبان‌گیر ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.
همچنین یک پایگاه آمریکایی در زمینه مسائل نظامی هشدار داد، آتش‌سوزی ناو «بونهام ریچارد» و تردید درباره آینده آن، آمریکا را درباره حضور در اقیانوس آرام با سؤالات و انتخاب‌های سخت مواجه کرده است.
طبق گزارش پایگاه آمریکایی «بریکینگ دیفنس»، آتش‌سوزی «یو‌اس‌اس بونهام» علاوه‌بر تردید درباره قدرت‌نمایی آمریکا در برابر چین، مقام‌های پنتاگون را درباره آینده حضور در غرب اقیانوس آرام با سؤالات مهمی مواجه کرده است.
رهبری، سال 90
درباره فروپاشی آمریکا چه گفتند؟!
روزگاری آمریکا با هدایت و جریان‌سازی رسانه‌ای و کنترل اذهان عمومی در داخل کشورش می‌توانست برای جنایاتی که مرتکب می‌شود یا شکست‌هایی که متحمل می‌شود توجیه آورده و اوضاع داخلی را کنترل کند اما امروز دیگر این کنترل از دست آنها خارج شده است.
ضعف آمریکا در اقیانوس آرام تنها چالش پیش روی این کشور در آینده نیست بلکه آنها به شدت نگران انقلاب فرهنگی و مشکلات اقتصادی‌ای هستند که سال‌هاست دارند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
نظام سرمایه‌داری همواره تلاش دارد تا روحیه ظلم ستیزی در مردم را کور کند، این در حالی است که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) همواره بر اصل صدور انقلاب تاکید کردند و امروز می‌بینیم اندیشه انقلاب و مبارزه با ظالم و سکوت نکردن در برابر آن تا چند قاره آن طرف‌تر هم رفته و مردم آمریکا اکنون نسبت به جنایات دولتمردان خود معترض
هستند.
علیرضا تقوی‌نیا کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «نظام سرمایه‌داری یک نظام استکباری برای بهره‌کشی از نیروهای کار در جهت فربه کردن سرمایه‌داران است و اصولا حیات نظام سرمایه‌داری مبتنی بر چپاول منابع خام و ارسال آنها به کارخانجات است تا بتوانند به آن ارزش افزوده زده و چندبرابر قیمت به کشورهایی که منابع خام را از آنها تهیه کردند بفروشند.»
وی ادامه می‌دهد: «این نظام سرمایه‌داری ظالم به دلایل گفته شده، معترضین بسیاری پیدا کرده است.»
تقوی‌نیا با ‌اشاره به آتش‌سوزی مراکز مهم آمریکا اظهار می‌دارد: «سردار قاآنی اتفاقات داخلی آمریکا را نتیجه جنایات این کشور دانستند و گفتند این اتفاق به دست عناصر آمریکایی صورت گرفته است، این نکته بسیار مهمی است که ایشان از عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها که توسط عناصر آمریکایی صورت می‌گیرد صحبت می‌کنند.»
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در ۱۹ آبان ماه سال ۹۰ فرمودند ما در برابر تهدید، تهدید می‌کنیم و پاسخ ما در برابر هر تجاوزی به گونه‌ای خواهد بود که آنها را از درون خواهد پاشید، یادآور می‌شود: «رهبری صراحتا در سال ۹۰ اعلام کردند که هر گونه تجاوز و تهدیدی علیه ایران با واکنشی مواجه خواهد شد که آنها را از درون خواهد پاشید، ایشان در اینجا عامل خارجی را نفی می‌کنند! یعنی ما پاسخ می‌دهیم اما شما از درون بدون دخالت عامل خارجی فرو پاشیده خواهید شد!»
وی تاکید می‌کند: «نفوذ معنوی انقلاب اسلامی برد تبلیغاتی و اثرگذاری اندیشه معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) به صورتی هست که انقلابیون سراسر جهان از رنگ‌ها و ملیت‌های مختلف پیام انقلاب ما را دریافت کردند و حاضر هستند که در دفاع از این انقلاب به هر صورتی که لازم باشد خودشان را به خطر بیاندازند و به دولت ظالم آمریکا ضربه وارد کنند.»
تقوی‌نیا اضافه می‌کند: «ظلم ایالات متحده آمریکا فقط مختص ایران نیست بلکه در دنیا جنایت‌های بی‌شمار انجام داده است، این کشور در بیش ۱۰۰ کشور نیروی نظامی دارد، صدها حمله و عملیات نظامی در کشورهای مختلف انجام داده، انسان‌های بی‌گناهی را به قتل رسانده و ظلم آمریکا به حدی است که در داخل هم پرچمش را به آتش می‌کشند.»
این کارشناس سیاست خارجی تصریح می‌کند: «در قضایای اخیر دیدیم پرچم آمریکا به دست خود مردم این کشور به آتش کشیده شد و این نشان می‌دهد که پتانسیل اعتراض و‌ ضربه زدن به نظام ظالم آمریکا وجود دارد، ناگفته نماند دولت و نظام آمریکا نماینده مردم آمریکا نیست بلکه نماینده نظام زالو‌صفت سرمایه‌داری است.»
وی ادامه می‌دهد: «برای نظام سرمایه‌داری ایرانی، آمریکایی و آفریقایی فرقی نمی‌کند، او سود را می‌شناسد و این نظام معتقد است که ما کالا را برای رفع نیاز تولید نمی‌کنیم بلکه برای انباشت سرمایه بیشتر کالا تولید می‌شود و این انباشت سرمایه بیشتر روز به روز شکاف بین طبقات فقیر و غنی را بیشتر می‌کند.»
تقوی‌نیا می‌افزاید: «فرزندان انقلاب اسلامی منحصر به رنگ و نژاد و ملیت خاص نیستند و در هر نقطه از دنیا می‌توانند ضربه وارد کنند و ایالات متحده باید بداند اگر بخواهد به جمهوری اسلامی ضربه‌ای وارد کند به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی در جایی که باور نمی‌کند ضربه خواهد خورد.»
آمریکا در برابر یک عملیات روانی!
اکنون آمریکا در برابر یک عملیات روانی قرار گرفته است که اتفاقات اخیر کشورش را چگونه توجیه کند. به طور مثال ارتش آمریکا باید تصمیم بگیرد که علت اصلی آتش سوزی- نفوذ و خرابکاری امنیتی احتمالی- را بیان کند و یا در یک اضطراب روانی قرار بگیرد که خارج از آمریکا، ممکن است اطلاعاتی درباره علت اصلی حادثه منتشر شود.
نکته دیگر که بسیاری از کارشناسان و نظریه‌پردازان به آن توجه داشتند و در شبکه‌های اجتماعی هم به آن پرداخته شد این بود که شعار ناوشکن آمریکایی «بونهام ریچارد» به‌ تازگی عملیات تعمیر و ارتقای تجهیزات را پشت‌سر گذاشته، این بوده است: «من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام.» مسئله اساسی این است که آیا یک پیام بزرگ نظامی و نمادین در حال شکل‌گیری است؟ پیامی که می‌گوید ارتش آمریکا قبل از آغاز یک جنگ دریایی جدید، با انفجارهای بزرگ در درون ناوهای خود روبه‌رو خواهد شد!
همزمانی اعتراضات داخلی این کشور که با کشته شدن جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور و رخ دادن آتش‌سوزی‌ها و اوج گرفتن ویروس کرونا در این کشور که آن را به کشتارگاهی برای جولان ویروس تبدیل کرده باعث شده تا این کشور در سراشیبی بحرانی و آینده‌ای بسیار بحث‌بر‌انگیز قرار دهد.