kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

رزمایش احسان و تعاون در شیراز برگزار شد

80 هزار بسته معیشتی در برگزاری رزمایش احسان و تعاون که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در شیراز برگزار شد بین نیازمندان توزیع شد.


شیراز – خبرنگار کیهان:

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور با تصریح بر «ایران همدل» به‌عنوان بزرگ‌ترین رزمایش انقلاب اسلامی گفت: مرحله دوم پویش ایران همدل را با ‌عنوان نهضت تعاون از
عید غدیر به ‌صورت رسمی آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه می‌دهیم.
مرتضی بختیاری، در رزمایش احسان و تعاون فارس با اشاره به پویش رزمایش همدلی برای ایران همدل گفت: بعد از فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در کشور آغاز شد که ما نیز پویش «ایران همدل» را برگزار کردیم.
وی افزود: رزمایش مواسات و همدلی و ایران همدل، بزرگ‌ترین رزمایش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با کمک‌رسانی به مردم بود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم بیان داشت: مرحله دوم پویش ایران همدل را با ‌عنوان نهضت تعاون و ادامه رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه را از عید غدیر به ‌صورت رسمی آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه می‌دهیم.
بختیاری با تصریح بر جلودار بودن استان فارس گفت: مرحله دوم این پویش از امروز در این استان آغاز شده است، اضافه کرد: در این مرحله و امروز همزمان با روز عرفه، ۸۰ هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان است، در اختیار نیازمندان استان فارس قرار می‌گیرد.
وی با تصریح اینکه در مرحله اول رزمایش همه نهادها، خیران و مؤسسات خیریه پای کار آمدند، گفت: در مرحله اول رزمایش سپاه و ۵۳ هزار پایگاه بسیج در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار بسته ۳۰۰ هزار تومانی میان نیازمندان توزیع کردند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود:‌ همچنین آستان‌های قدس رضوی و حضرت معصومه(س) و احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و بقیه مراکز و بقاع متبرکه، مراکز نیکوکاری‌، هلال احمر و مساجد کارهای بزرگی انجام دادند و این وحدت و هماهنگی و یکدلی که در کشورما ایجاد شد ایران را در دنیا سرافراز کرد.
بختیاری ادامه داد: علاوه بر این‌ها در مرحله اول رزمایش و در ماه مبارک رمضان کمیته امداد در کل کشور با عنوان اطعام مهدوی بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی را جمع‌آوری کرد که از این مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان کمک نقدی بوده و مابقی کمک غیرنقدی بوده است و در نهایت موفق شدیم بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم را از محل این کمک‌ها میان نیازمندان توزیع کنیم.
وی اضافه کرد: از محل این کمک‌ها بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی در اختیار نیازمندان قرار گرفت و ۵۰۰ هزار بسته نیز توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام توزیع شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل از مرحله اول بسیار قوی‌تر اجرا خواهد شد، گفت: البته برای این کار بسیج جلودار شد و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی را شروع کرد.
بختیاری در ادامه به در پیش‌رو بودن عید قربان اشاره کرد و گفت: کسانی که مایل هستند می‌توانند نذورات خود را از طریق کد ستاره ۸۸۷۷ مربع به حساب کمیته امداد واریز کرده تا از محل کمک‌های آن‌ها گوسفند خریداری شده و گوشت آن میان نیازمندان توزیع شود.