kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
موسوی:

به اندازه کافی از کره جنوبی وعده‌ شنیده‌ایم منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر منتشرشده مبنی بر گفت‌وگوی مجازی مقامات ایران و کره جنوبی برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی عنوان کرد به اندازه کافی از این کشور وعده شنیده‌ایم و کسی در ایران منتظر محموله نیم میلیون یا ۲ میلیون دلاری نیست.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور از برگزاری نشستی مجازی بین کره جنوبی با ایران درخصوص مبادلات بشردوستانه خبر داد.
در همین خصوص «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با  ایرنا، درباره این ادعا عنوان کرد: به اندازه کافی از کره جنوبی وعده شنیده‌ایم؛ بنابراین فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم.
موسوی با تاکید بر اینکه کسی در ایران منتظر محموله نیم میلیون یا دو میلیون دلاری نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم مقامات کره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و عدم وجود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند.
گفتنی است براساس خبر منتشر شده یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد این مذاکرات تقاضای ایران برای دارو و تجهیزات پزشکی و آنچه کره جنوبی می‌تواند ارائه دهد را مورد تطبیق قرار
می‌دهد.
طبق این گزارش، سئول به دنبال آن است که صادرات بشردوستانه به ایران را به حدود دو میلیون دلار برساند که شامل کیت‌های آزمایش کرونا و سایر تجهیزات مرتبط با این بیماری خواهد بود.
بدهی هفت میلیارد دلاری
گفتنی است بدهی کره جنوبی به ایران در دو بانک این کشور مجموعا به ارزش هفت میلیارد دلار است که حدود ۲ سال (سپتامبر ۲۰۱۸) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.
این بدهی در ازای خرید میعانات گازی از ایران بوده و کره‌ پس از توقف واردات این محصول، اقدام به خرید بنزین از آمریکا کرده است.