kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

یک گردان کامل ائتلاف سعودی به انقلابیون یمن پیوست

عضو جنبش انصارالله یمن از انشقاق یک گردان کامل از نیروهای دولت مستعفیِ مورد حمایت ائتلاف سعودی خبر داده و گفته تمام اعضای این گردان، به دولت نجات ملی ملحق شدند.

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، از وقوع انشقاق در بین نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن خبر داده است. او سه‌شنبه در توئیتر نوشت یک گردان کامل از دولت مستعفی یمن از ارتش تحت امر این دولت جدا شد و به صنعاء، پایتخت یمن آمد. به گفته وی، این گردان بعد از جدایی از دولت «عبد ربه منصور‌هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری، به همراه فرمانده خود به دولت نجات ملی ملحق شده است.
این مسئول یمنی نامی از گردان منشق شده نیاورده است. با این حال، نارضایتی نیروهای دولت مستعفی که تحت فرماندهی ائتلاف سعودی-اماراتی هستند، بارها منجر به جدایی آنها از این ائتلاف و پیوستنشان به انقلابیون یمن شده است. به گزارش فارس، دولت نجات ملی یمن و رهبر انصارالله این کشور بارها درباره «نقشه‌ها و توطئه‌های» ائتلاف سعودی در حمله به یمن هشدار داده و از نیروهای یمنی خواسته‌اند به آغوش کشور برگردند.
تنش در جنوب یمن و اشغال بخش‌هایی از این کشور به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» و اعلام «خودمختاری» در استان‌‌های جنوبی طی یک سال گذشته، باعث شده گروه‌های سیاسی و نظامی در اهداف و نیت‌های ائتلاف سعودی در حمله به یمن تشکیک کنند. این گروه‌ها بیم آن دارند که با اقدامات ائتلاف مذکور، یمن تجزیه شود.