kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

حمایت محکم انقلابیون یمن از سیدحسن نصرالله صنعا: عمق اسرائیل را با موشک می‌زنیم

وزیر خارجه دولت یمن با بیان اینکه «هر حمله‌ای به مقاومت لبنان، حمله به کل محور مقاومت محسوب می‌شود»، گفت: «عمق اسرائیل در تیررس ماست».

رژیم صهیونیستی و رسانه‌هایش روز دوشنبه خبر از درگیری مرزی با حزب‌الله داده و اعلام کردند در این درگیری هیچ تلفاتی نداده‌اند. خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دنیا نیز شروع به بازنشر خبرهایی کردند که صهیونیست‌ها لحظه به لحظه منتشر می‌کردند. ساعاتی بعد وقتی حزب‌الله لبنان سکوت خود را شکست و گفت حتی یک گلوله هم شلیک نکرده، معلوم شد، این جنگ فقط یک طرف داشته و آن، رژیم صهیونیستی بوده است که از ترس انتقام حزب‌الله، احتمالا دچار نوعی خطای محاسباتی شده است! همین مسئله باعث شد تا صهیونیست‌ها در وحشت واکنش حزب‌الله باقی بمانند، واکنشی که معلوم نیست در چه زمان صهیونیست‌ها را گرفتار خواهد کرد. حالا این وحشت هم همه‌گیر شده، هم گسترش یافته چنان‌که رسانه‌های صهیونیستی دائم مشغول گمانه‌زنی درباره زمان فرارسیدن انتقام هستند.  در این بین صهیونیست‌ها از تهدید نیز دست بر نداشته‌اند و همین امر باعث شده تا متحدین این جنبش محبوب نیز، وارد معرکه شوند. «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان در روز دوشنبه را محکوم و تأکید کرد که «هرکس مقاومت لبنان را مورد هدف قرار دهد همه محور مقاومت را هدف گرفته است». او اظهار داشت که رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند محور مقاومت شمار زیادی از دولت‌ها و قدرت‌های منطقه را جمع کرده و ایجاد یک جنگ جدید منطقه‌ای به نفع «اسرائیل» یا هر طرف دیگری نیست. به گزارش تسنیم،«شرف» از کشورهایی که با دشمن صهیونیستی روابط دارند نیز خواست تا از این امر بر حذر باشند و صهیونیست‌هایی را که معتقدند مرزها و عمق جغرافیایی و منافع دریاییشان از ضربات مقاومت و هم‌پیمانان آنکه در محیط استراتژیکی گسترده‌ای مستقر هستند در امان خواهد بود، مهار کنند؛ چرا که «مقاومت پاسخ قاطع و دردناکی به آنها خواهد داد».
این سخنان وزیر امور خارجه دولت نجات یمن که تهدید رژیم صهیونیستی به حمله موشکی آن ‌هم به اعماق خاک این کشور است، یاد آور تهدید پیشین انصار‌الله یمن است که گفته بود «اعماق اسرائیل را خواهیم زد». البته اشاره شرف تنها به واکنش مقاومت یمن نیست، بلکه ناظر به کل محور مقاومت است.
حمایت قاطع دولتمردان یمن
از سید حسن نصرالله
بسیاری از رجال سیاست و ارتش در لبنان نیز نسبت به نمایش رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا از «المیادین»، «ژوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان، گفت: «ارتش به دنبال انجام وظایف مربوط به حفظ امنیت و حفاظت از مرزها در برابر دو دشمنی است که نمی‌توان در برابرشان ساکت نشست.
این دو دشمن اسرائیل و تروریسم هستند.» همچنین «منصور فاضل» مدیر دفتر رئیس‌«التیار الوطنی الحر» (جریان وابسته به رئیس‌جمهور لبنان) گفت، «گمان نمی‌کنم رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ ۲۰۰۶، تمایل و جرأت ورود به جنگ با حزب‌الله را داشته باشد».
به گزارش فارس، او افزود «در برابر هر تجاوزی، پشتیبان حزب‌الله هستیم».
«عدنان منصور»، وزیر خارجه اسبق لبنان نیز گفت: «دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است و پاسخ حزب‌الله قطعی است...عذرخواهی اسرائیل نتیجه شکست و ضعف آن است؛ چرا که تل‌آویو از تغییر اوضاع ضد خود می‌ترسد».
گفتنی است، سید «حسن نصرالله» رهبر محبوب جنبش حزب‌الله همان طور که برخی رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند در به دردسر‌انداختن صهیونیست‌ها و فرسایش فکری و ذهنی آنها موفق عمل
می‌کند.
این همه سر و صدا که رژیم صهیونیستی به راه‌انداخته و این وحشتی که در آن فرو رفته ناشی از این است که مدتی پیش نصرالله گفته بود اگر نیرویی را از ما بزنید، بی‌پاسخ نخواهد ماند.