kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
رئیس‌ستاد مشترک ارتش عراق

حشدالشعبی‌ رکن پیروزی عراق بر دشمن است

رئیس‌ستاد مشترک ارتش عراق در دیدار با رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی اظهار داشت، جانفشانی‌های حشدالشعبی‌، علت پیروزی مردم عراق بر تروریست‌های تکفیری بوده است و نیروهای حشد هم اکنون حافظ دستاوردهای این کشور هستند.

سرلشکر ستاد «عبدالامیر رشید یارالله» در دیدار با «فالح الفیاض»، تاکید کرد: حشد‌الشعبی یک نیروی اساسی و اصلی در کنار ارتش قهرمان ما بوده و پیروزی علیه تروریسم را محقق کرده است. وی افزود، حشدالشعبی در حفظ دستاوردهای موجود و تثبیت امنیت فرزندان عراق، نقش محوری
دارد.
به گزارش فارس، بر اساس بیانیه سازمان حشد‌الشعبی، سر لشکر یارالله و الفیاض در این دیدار بر وجود پیوند مستحکم میان ارتش و حشد‌الشعبی تاکید کردند. این بیانیه افزود دو طرف تصریح کردند که پیام اصلی و مهم این دیدار، مناسبات مستحکم میان حشد‌الشعبی و ارتش است.
ترور یک سرلشکر عراقی
سر لشکر «احمد عبد الواحد اللامی» فرمانده لشکر 29 ارتش عراق، به همراه یک افسر و سه سرباز ارتش این کشور، در حمله عناصر گروه تروریستی داعش در شهر «هیت» استان« الانبار» شهید شدند.
 تروریست‌های داعش خرداد 1393 استان‌های نینوا، صلاح الدین، دیاله و الانبار و بخش‌هایی از استان کرکوک را اشغال کرده بودند. اما نیروهای حشد‌الشعبی و ارتش عراق توانسته‌اند به تدریج داعش را شکست دهند. بالاخره نیز در آذر 1396 پایان حاکمیت داعش بر عراق و سوریه اعلام شده است. با این حال، هنوز هسته‌های خفته داعش در استان‌های مذکور عراق و برخی مناطق شرق سوریه فعالیت دارند. از عراق همچنین خبر رسید، وزارت کشور دیروز از دستگیری 6 تروریست داعشی در استان نینوا خبر داد. یک خودروی بمبگذاری شده نیز در منطقه «الباب الشرقی» بغداد منفجر شد. این انفجار جراحت پنج شهروند عراقی را به دنبال
داشت.