kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
وزیر خارجه چین تاکید کرد

آمریکا کشور قلدری است که نباید در برابرش کوتاه آمد

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود گفته، پکن به اقدامات ضد چینی آمریکا پاسخ منطقی و قاطع خواهد داد چرا که مدارا در برابر قلدر باعث جسورتر شدن آن خواهد شد.

در ایامی که تنش‌های آمریکا-چین به اوج خود رسیده، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در رایزنی با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای وجود «یک ارتباط منطقی» بین کشورش با آمریکا، اعلام کرد، چین به اقدامات «قلدرمآبانه» آمریکا پاسخ قاطع و منطقی خواهد داد.
به گزارش فارس، وانگ یی تأکید کرد، اقدامات آمریکا ابتدایی‌ترین حس نزاکت در تعاملات بین کشورها را نادیده گرفته و واقعا اساس هنجارهای بین‌المللی را نقض کرده است و این رفتارهای آمریکا را در سیاست تنها با یک کلمه می‌توان توصیف کرد و آن «هژمونی(طلبی)» است.
وزیر خارجه چین همچنین هشدار داد: «مدارا کردن در برابر یک قلدر، باعث ایجاد امنیت برای کسی نخواهد شد بلکه تنها سبب خواهد شد که آن قلدر جسورتر شده و بدتر رفتار کند. همه کشورها باید در برابر اقدامات یکجانبه و هژمونی طلب مقاومت کنند و از صلح و توسعه جهانی حفاظت کنند».
گفتنی است، این اظهارات وزیر خارجه چین در حالی است که اروپا هم تحریم‌هایی را علیه چین اعمال کرد. آمریکا کوشش دارد تا کشورهای اروپایی و همچنین ژاپن، استرالیا و برخی دیگر از کشورها را در جریان رویارویی‌اش با چین، همراهِ خود
کند.
استرالیا خود را از این بازی کنار کشیده اما ژاپن و اروپا، به دلایل متعدد، مجبور به همراهی با آمریکا هستند، ولو در ظاهر!