kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

قتل‌عام یک خانواده سوری توسط ارتش ترکیه

نظامیان اشغالگر ترکیه با گلوله باران منازل غیر نظامیان در شمال غرب سوریه، شش تن از افراد یک خانواده را کشته و شماری دیگر را مجروح کردند.



گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» دیروز از حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ارتش اشغالگر ترکیه به منازل مردم در روستاهای «الشیخ ناصر» و «قرط ویران» در اطراف شهر «منبج» (شرق حلب) خبر داد و اعلام کرد که در این حمله، شش غیرنظامی، از جمله چند کودک، کشته و بیش از شش تن دیگر نیز مجروح شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، دیدبان همچنین خبر داد که اشغالگران ترکیه همچنان روستاهای یاد شده را هدف قرار می‌دهند.
تحرکات آمریکا
برخی منابع از تحرکات جدید آمریکا در شمال سوریه خبر دادند؛ خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «العربی الجدید» گزارش داد، آمریکایی‌ها حضور نظامی خود را در مناطق جنوبی استان «حسکه» که از مرز عراق دور نیست، تقویت کرده‌اند. این منطقه همان جایی است که منابع نفتی دارد. العربی الجدید نوشت: این نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد طولانی مدت در منطقه شرق رود فرات بماند.
طبق گزارش فوق، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، طی روزهای گذشته دست به توسعه فرودگاه «الشدادی »در حومه جنوبی حسکه زده و برای این کار، شماری از مهندسان و کارشناسان را به فرودگاه آورده است.
منطقه الشدادی از موقعیت جغرافیایی راهبردی برخوردار بوده و میان حسکه‌، استان« دیرالزور» سوریه و کشور عراق قرار دارد.
پیش از این نیز خبر رسید، آمریکا به خاطر توسعه پایگاه‌هایش در شرق سوریه، مردم را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.