kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

میلیون‌ها کودک آمریکایی گرسنه‌اند /خانواده‌ها نمی‌توانند اجاره خانه بدهند

«نانسی پلوسی» می‌گوید، در حال حاضر، میلیون‌ها کودک در آمریکا گرسنه‌اند و بسیاری از خانوار‌ها نیز قادر به پرداخت اجاره‌بهای خانه‌های خود نیستند، کرونا هم میلیون‌ها نفر را از کار بیکار کرده و...



سرویس خارجی-

در ماه‌های گذشته میزان اخباری که در مورد وضعیت وخیم مردم آمریکا به ویژه در حوزه اقتصادی منتشر   شده، هم گسترده بوده و هم بعضا باورنکردنی. علاوه‌بر پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شیوع ویروس کرونا در این کشور، برخی اقدامات احمقانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز مزید بر علت شده تا این وضعیت، بدتر شود. اختلافات دموکرات‌ها با رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز به روز افزایش می‌یابد تا بدین ترتیب، مشکلات سیاسی نیز به انبوه این مشکلات رنگارنگ اضافه شود.
در همین راستا، «نانسی پلوسی»، رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی‌سی» اظهار داشت: «اکنون مردم آمریکا به علت اختلاف نظر‌ها میان کنگره و کاخ سفید، به شدت نگرانند...حدود ۱۵۰ هزار خانواده آمریکایی در ماه‌های اخیر یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند و بیش از چهار میلیون نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ما اگر می‌خواهیم اقتصاد و مدارس کشور را بازگشایی کنیم، باید این ویروس را شکست دهیم.
هم اکنون، میلیون‌ها کودک در کشور گرسنه‌اند و بسیاری از افراد نیز قادر به پرداخت اجاره بهای خانه‌هایشان نیستند. شمار زیادی از آنها زنانی هستند که مسئولیت نگهداری کودکان شان را به عهده‌دارند».
 رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا این را هم گفت که: «بسیاری از خانواده‌های آمریکایی مدت بیمه بیکاری شان رو به اتمام است. حدود 10 هفته قبل، ما لایحه‌ای را با هدف بهبود این شرایط تصویب کردیم، اما جمهوری خواهان با مخالفت با این لایحه، آن را متوقف کردند و هنوز هم هیچ طرحی را به عنوان جایگزین معرفی نکرده‌اند. آنها از طرحی برای تأمین غذای مورد نیاز افراد نیازمند سخن گفتند، اما مردم آمریکا گرسنه‌اند و نیازمند منابع مالی و پول برای پرداخت اجاره بهای خانه‌هایشان هستند. آنها نیازمند دریافت مزایای بیمه بیکاری هستند و دولت‌های محلی ما هم به علت شیوع ویروس کرونا، نیازمند دریافت کمک هستند. نمی‌توان هر روز یک موضوع و طرح جدید را تست کرد. اکنون مقامات دولتی در کاخ سفید می‌گویند نباید هیچ کس مسیر رفتن کودکان را به مدارس مسدود کند».
تشدید ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف آمریکا
اما در حالی که پیامدهای عملکرد ترامپ درمورد مبارزه با ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از آمریکایی‌ها شغل خود را از دست بدهند و شمار گرسنگان نیز رو به افزایش باشد همزمان اعتراض‌ها به تبعیض نژادی و خشونت پلیس نیز روز به روز به سمت خشونت بیشتر حرکت می‌کند.
در این باره خبر رسیده که رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم دارد دست کم ۱۰۰ مأمور فدرال دیگر را برای سرکوب معترضان به شهر پورتلند اعزام می‌کند. اعزام نیروهای فدرال برای سرکوب مردم، موضوعی است که باعث اعتراض‌های گسترده‌ای حتی از سوی مقامات ایالتی شده است.
به نوشته روزنامه «دیلی میل»، طبق محتوای یک ایمیل داخلی که به دست واشنگتن پست رسیده، چند روز پیش سرویس مجریان قانون آمریکا تصمیم گرفت تعداد ۱۰۰ تن دیگر از عوامل این سازمان را برای آنچه «تقویت امنیت ساختمان دادگاه فدرال مارک او.هاتفیلد در مرکز شهر پورتلند» نامیده، مستقر کند. در این ایمیل عنوان شده که این نیروها پنجشنبه گذشته وارد پورتلند شده‌اند.
ترامپ دوشنبه شب طی توئیت‌هایی با حمله به معترضان و رسانه‌هایی که اعتراضات آنها را پوشش می‌دهند گفته بود: «رسانه‌های اخبار دروغ تلاش می‌کنند معترضان پورتلند و سیاتل را مردمانی شگفت انگیز، دوست داشتنی و بیگناه که صرفاً برای یک پرسه زنی کوچک بیرون آمده‌اند نشان دهند...در واقع آنها آنارشیست و آشوبگران دیوانه و بیمار هستند؛ مردان و زنان بزرگ ضابط قانون در کشور ما به آسانی می‌توانند کنترلشان کنند اما اگر جو بایدن به عنوان عروسک
خیمه شب بازی چپ در انتخابات پیروز شده باشد آنها شهرهای آمریکای ما را از بین برده و حتی بدتر از آن را انجام می‌دهند».
ترامپ در توئیت‌هایش برای چندمین بار این را هم نوشت که، به صورت خودکار مجازات ۱۰ سال حبس برای هر کسی که به مجسمه‌ها در آمریکا آسیب بزند در نظر گرفته می‌شود...آنها حتی اگر تلاش به این آسیب زدن کنند هم مجازات می‌شوند!
اتحاد شهرداران علیه رئیس‌جمهور
در ادامه شهرداران پورتلند و پنج شهر دیگر آمریکا که به شدت مخالف ورود نیروهای ترامپ به معرکه هستند، از کنگره این کشور خواستند استقرار ماموران مسلح امنیتی فدرال را در شهرهایی که خواستار حضورشان نیستند، غیرقانونی اعلام کند. شهرداران این شهرها شامل پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس سیتی، آلبوکرکی و واشنگتن در نامه‌ای به رهبران مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کردند، استفاده فاحش این دولت از نیروهای فدرال در شهرها، ضمن اعتراض مقام‌های محلی نباید هرگز دوباره اتفاق بیفتد. تد ویلر، شهردار پورتلند، در ایالت اورگان آمریکا به همراه
جو آنهاردستی، کمیسر این شهر، خواستار نشست فوری با مقامات اداره امنیت داخلی در این شهر به منظور گفت وگو درباره آتش‌بس و خروج نیرو‌های فدرال از این منطقه شدند.
با این حال، یک مقام آمریکایی اظهار داشت که، ماموران مسلح فدرال تا زمانی که حملات در شهر پورتلند به ساختمان دادگاه فدرال متوقف نشود باقی می‌مانند و ممکن است به زودی ماموران بیشتری هم اعزام شوند. بیلی ویلیامز، دادستان آمریکایی اضافه کرد: «اینکه به افسران فدرال بگوییم آنجا را در ضمن تداوم حملات به اموال و پرسنل فدرال ترک کنند، راه‌حل نیست. ما این ساختمان را بدون محافظ نمی‌گذاریم تا افرادی که نیت نابود کردنش را دارند آن را نابود کنند». با این حال خبرهای رسیده حاکی از این است که در شهر جنگ زده سیاتل اوضاع لحظه به لحظه وخیم‌تر   می‌شود و عملا یک جنگ خیابانی در سیاتل به راه افتاده است. در این شهر مردم با نیروهای فدرالی که ترامپ اعزام کرده است مشغول نبردند. درباره شمار تلفات، مجروحین یا بازداشتی‌های احتمالی این روز نیز خبری منتشر نشده است.