kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۷۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

نیکزاد: قرارداد چین را ۲۰ دقیقه‌ای تصویب نمی‌کنیم

نایب‌رئیس‌مجلس با تاکید بر اینکه در برجام نه سیب و گلابی دیدیم و نه باز شدن سوئیفت بانکی گفت: قرارداد چین را ۲۰ دقیقه‌ای تصویب نمی‌کنیم

علی نیکزاد، نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای بر قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دارند، گفت: عکس انداختن با یک خانم میهمان خارجی وهن مجلس بود یا اتفاقاتی که در مجلس رخ داد مانند رد صلاحیت‌های گسترده به واسطه پرونده‌های اقتصادی موجب وهن مجلس شد
وی افزود: در مجموع دولت و مجلس در انتخابات اخیر از نظر مردم و با توجه به آرای داده شده نمره قبولی نگرفتند.
نایب‌رئیس‌مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس اگر بخواهد در راس امور باشد نمایندگان باید سه ویژگی کارشناس، فعال و پاک‌دست داشته باشند.
نیکزاد در پاسخ به سؤالی درباره روابط مجلس یازدهم و دولت روحانی بیان کرد: مجلس و هیئت‌رئیسه می‌خواهد دست به دست دولت بدهد؛ البته نه دولت فعلی که خسته است و نه دولتی که نمی‌خواهد کار کند و نه دولتی که وقتی از وزرایش می‌پرسیم چرا بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تنظیم نمی‌کنید، پاسخ دهد من یکی از 14 عضو ستاد تنظیم بازار هستم! نماینده اردبیل در مجلس گفت: مشکل مسکن را می‌توانیم با مکانیزم مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر، مالیات بر زمین بایر، مالیات بر عایدات و جلوگیری از تشکیل تعاونی‌های غیر واجد شرایط حل کنیم.
وی با ‌اشاره به قرارداد ایران و چین گفت: آمریکا حتماً از این قرارداد عصبانی خواهد شد که جمهوری اسلامی بتواند با چین در زمینه‌های مختلف همکاری داشته باشد و بتوانیم نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بفروشد و کارهای زیربنایی و تکنولوژی و صنعتی، کارهای گردشگری و فناوری خودرو انجام دهیم. نیکزاد گفت: در موضوع قرارداد چین هم به مردم اطمینان می‌دهم که طبق اصل 77 قانون اساسی حتماً باید این موافقت‌نامه، قرارداد یا برنامه به مجلس آمده و در آنجا بحث و بررسی شود ضمن اینکه این مجلس هم این گونه نیست که ظرف مدت 20 دقیقه آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کند و چنین چیزی اصلاً امکان ندارد.
نایب‌رئیس‌مجلس در پاسخ به سؤالی در مورد روابط دولت و مجلس اظهار داشت: در مجلس برخی گروه‌ها به دنبال سؤال و استیضاح از رئیس‌جمهور بودند اما ما به عنوان هیئت‌رئیسه به دنبال این قضیه نیستیم اما صبر هم حدی دارد.