kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۷۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

محسن رضایی از ناجی زنان و کودکان در حادثه کلینیک سینا قدردانی کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با عنایت آزغ، جوان نجات‌دهنده ۱۱ زن و یک کودک در آتش‌سوزی کلینیک سینا از وی و پدرش تقدیر کرد.

 

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با عنایت آزغ، از ایثار و شجاعت این جوان در نجات ۱۱ زن و یک کودک در حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا قدردانی و یک جلد کلام‌الله مجید به وی اهدا کرد.
به گزارش مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از این جوان به غیرت مردان ایل بهمئی اشاره کرد و گفت: سپاسگزار شما هستیم که کاری انسانی و انقلابی انجام دادی. داستان غیرت تو نشان دهنده وجود انسان‌دوستی در سرشت و گوهره پاک توست.
وی با شنیدن روایت این جوان از شامگاه حادثه کلینیک سینا، ابراز داشت: ما از شما تشکر می‌کنیم که جان خود را کف دست گرفتی و چندین طبقه را در آتش و انفجار بالا رفتی و هموطنانت را رها نکردی.
در این دیدار عنایت آزغ با شرح حادثه اظهار داشت: در کنار خیابان مشغول دستفروشی بودم که متوجه آتش و دود شدم. وسایلم را رها کردم و به سوی ساختمان در حال حریق دویدم. آتش به سقف‌های کاذب رسیده بود و کپسول‌های اکسیژن را احاطه کرده بود. ورودی جلوی ساختمان به خاطر حجم آتش و انفجار کپسول‌ها مسدود بود. از محلی که قبلاً بلد بودم وارد شدم و چند زن که یکی باردار بود و یک کودک و یک مرد بیهوش را در طبقه چهارم آنجا دیدم. ابتدا سعی کردم با دست خالی شیشه‌ها را بشکنم که مجروح شدم. به وسیله یک آهن، شیشه‌ها را شکستم و دود خارج شد. از پنجره‌ها بالا رفتم و خودم را به آنها رساندم. توانستم چند نفر را به پشت‌بام برسانم و از آنجا به ساختمان مجاور منتقل کردم و خیلی متاسف شدم که دو نفر را نتوانستم نجات بدهم. دوست داشتم از جان خودم بگذرم تا همه را نجات بدهم.
وی خطاب به محسن رضایی گفت: من یک عمر دوست داشتم شما را از نزدیک ببینم. از وقتی که خبر این دیدار را به من دادند، ثانیه‌شماری می‌کردم تا خدمت برسم. برای من شما و سردار سلیمانی، الگو بودید. شجاعت را از شما قهرمانان یاد گرفتیم.
رضایی در این دیدار همچنین با پدر عنایت آزغ به گفت‌وگو نشست و ضمن جویا شدن احوال مردم ایل بهمئی بیان داشت: الحمدلله بهمئی‌ها، نام نیکی از خود در همراهی با انقلاب اسلامی، نظام و امام و رهبری به‌جای گذاشته‌اند. تربیت این شیرمرد را به شما تبریک می‌گوییم و از شما می‌خواهم که سلام من را به مردم آن منطقه برسانید.