kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

وزیر اسبق کار و زندانی مقاوم رژیم طاغوت دار فانی را وداع گفت

ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و زندانی مقاوم رژیم ستمشاهی بر اثر ایست قلبی در ۷۵ سالگی درگذشت.

صابر سرحدی‌زاده صبح چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا با تایید خبر درگذشت پدرش، گفت: او پس از تحمل دوره‌ای بیماری سه‌شنبه شب، بر اثر ایست قلبی در بیمارستان لواسانی تهران دارفانی را وداع گفت.
شادروان سرحدی‌زاده دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار و از مبارزان علیه دستگاه ستم‌شاهی، در نیمه اول دهه ۱۳۴۰ خورشیدی به‌دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد. وی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از بند رژیم طاغوت رهایی یافت.
او در ادوار سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم تهران را برعهده داشت و در دولت نخست‌وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود.
سرحدی‌زاده همچنین سمت‌هایی چون عضویت در شورای سرپرستی و قائم‌مقامی بنیاد مستضعفان و ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها را برعهده داشت.
 کیهان: درگذشت مرحوم ابوالقاسم سرحدی‌زاده، زندانی شجاع و مقام رژیم ستمشاهی و وزیر اسبق کار را به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوییم و از خدای مهربان برای آن مرد پاک و پرتلاش
غفران واسعه مسئلت داریم.