kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

محسن رضایی: تا آمریکا را از منطقه اخراج نکنیم انتقام حاج قاسم را نگرفته‌ایم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مسئولان کمیته برگزاری همایش بین‌المللی «مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز» گفت: ما تا آمریکا را از منطقه خارج نکنیم انتقام حاج قاسم را نگرفته‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در نشست علمی همایش «گام دوم انقلاب؛ مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز» در دانشگاه جامع امام حسین(ع) با‌اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی یک مکتب انسان ساز، عملیاتی و جهادی است، گفت: مکتب سلیمانی نشات گرفته از دل مکتب امام (ره)، مقام معظم رهبری و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس بود.
وی افزود: اساس این مکتب عمل به تکلیف الهی است و همین عمل به تکلیف بود که از سلیمانی یک کلمه طیبه ساخت تا در منطقه و قلوب مردم آسمانی شود.
رضایی با بیان اینکه امروز صحنه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که انسان وارد عصر جدیدی شده است و آموزه‌های قبلی مانند اومانیسم و لیبرالیسم یا مکتب‌های سوسیال دموکراسی و لیبرال دموکراسی پاسخگوی نیازهای بشر نیست، خاطرنشان کرد: انسان امروزی نیازمند یک نظم نوین است که به نظر می‌رسد مکتب امام، شهید سلیمانی و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی که سرآغازی بر این مکتب است، آموزه‌های خوبی برای ساختن این نظم جدید دارند.
وی با‌اشاره به اینکه این نظم نوین بدون انقلاب در زندگی بشر و تمدن فعلی غرب امکان‌پذیر نیست، گفت: در عصر جدید نگاه به انسان، دولت و حکومت‌ها ،جامعه و رابطه حکومت‌ها با جامعه نیازمند بازنگری است، آزادی بدون عدالت برای بشر امروز پاسخگو نیست.
به گزارش فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اومانیسم و زمینی کردن انسان‌ها دیگر نمی‌تواند پاسخ نیازهای بشر را بدهد چرا که بشر موجودی هم زمینی و هم آسمانی است، یادآور شد: مکتب قاسم سلیمانی می‌تواند به نظم نوین جهانی کمک کند چرا که نماد اندیشه و مکتب طیبه به شمار می‌رود.
رضایی با‌اشاره به وضعیت متزلزل نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: انتقام سخت آغاز شده ولی پایان نیافته ما تا آمریکا را از منطقه خارج نکنیم انتقام حاج قاسم را نگرفته‌ایم.