kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
موضع عجیب سخنگوی دولت

تحریم‌ها نگذاشت از تحریم‌ها خلاص شویم!

سخنگوی دولت روز گذشته درحالی دلیل عدم بهره‌مندی مردم ایران از مزایای اقتصادی برجام را به تحریم‌های ظالمانه آمریکا نسبت داد که توضیح نداد، مگر هدف اصلی توافق برجام و پذیرش تعهدات سنگین آن رفع همین تحریم‌ها نبود؟!

علی ربیعی سخنگوی دولت دیروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با ‌اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایشات آرامش‌بخش و امیدآفرین ایشان در این شرایط دشوار و سخت جامعه ایران امروز زمینه همکاری برای کاهش مشکلات و آلام مردم را ترسیم کردند که به نوبه خودم و از سوی دولت از ایشان سپاسگزاری می‌کنم.
ربیعی در ادامه با ‌اشاره به سالروز تصویب برجام گفت: با فرا رسیدن پنجمین سالگرد دستیابی به توافق برجام زمان آن فرا رسیده مروری منصفانه نسبت به محتوای این توافق و دستاوردهای آن داشته باشیم. متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل خروج آمریکا از برجام این توافق تا اندازه زیادی در حوزه ارتباط کارکرد خودش را به واسطه تحریم‌های ظالمانه‌ای که ترامپ و دار و دسته او برای فروپاشی ایران اتخاذ کردند برای مردم ما از دست داد و برخی نیز راه قضاوت غیرمنصفانه را در این خصوص در پیش گرفتند.
سخنگوی دولت یادآور شد: آمریکایی‌ها نگذاشتند مردم ما از فواید اقتصادی برجام بهره‌مند شوند و خودشان نیز دچار خسارت زیادی شدند. قطعاً نقض برجام نمی‌تواند واقعیتی را تغییر دهد که جمهوری اسلامی ایران با این توافق نشان داد تمام تبلیغاتی که بیش از یک دهه درباره فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گوش جهان را کر کرده بود بی‌اعتبار است.
ربیعی درحالی دلیل عدم بهره‌مندی مردم ایران از مزایای اقتصادی برجام را به تحریم‌های ظالمانه آمریکا نسبت داد که توضیح نداد، مگر هدف اصلی توافق برجام و پذیرش تعهدات سنگین 25 ساله آن (بتن‌ریزی در قلب راکتور، تخریب چندهزار دستگاه سانتریفیوژ و اکسید کردن چندین کیلو اورانیوم غنی‌سازی شده و...) رفع همین تحریم‌ها نبود؟!
سخنگوی دولت ادامه داد: ما ثابت کردیم چیزی برای مخفی کردن نداریم و تمامی جار و جنجال‌ها و تحریم‌هایی که ملت ما را در این مدت آزرده است با نیات سیاسی و برای تامین رضایت رژیم صهیونیستی و جنگ‌طلبان بهانه‌جو بوده است. آمریکا با خروج از برجام که اثرات آن قابل مقایسه با خروج آمریکا از سایر توافقات بین‌المللی نیست، خودش را بی‌آبرو و منزوی کرده است.
ربیعی پاسخ نمی‌دهد که آیا برجام با این هزینه‌های سنگین برای اثبات اخلاق‌مداری ایرانیان به امضا رسید؟ پس وعده «برداشتن همه تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی در روز اجرای توافق» چه می‌شود؟