kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

تهدیدها جواب داد وزیر صهیونیست: طرح الحاق کرانه باختری از دستور کار خارج شد

پس از فشارهای گسترده جهانی، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرد طرح اشغال 30 درصد از کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو خارج شده است.


 
  سرویس خارجی-

شاید برای قضاوت کمی زود باشد اما به نظر می‌رسد که طرح الحاق 30 درصد از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی پس از آنکه در روز 11 تیرماه(به عنوان موعد اجرای این طرح) به تعویق افتاد در سایه فشارهای جهانی به تدریج از دستور کار دولت رژیم صهیونیستی خارج شده است. در ادامه اظهار نظرها درباره سرنوشت مبهم طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، یک وزیر صهیونیست دیروز از خارج شدن این طرح از دستورکار کابینه تل‌آویو خبر داد. به نوشته پایگاه عاروتص‌شوع، «پنینا تامانو-شاتا» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرده کابینه اکنون روی پیش‌بردن طرح اشغال کرانه باختری کار نمی‌کند زیرا در حال حاضر اولویت تل‌آویو نیست.
تامانو که عضو حزب آبی‌وسفید (به ریاست بنی‌گانتس وزیر جنگ این رژیم) است، در مصاحبه با شبکه رادیویی «رِشِت‌بِت» گفته به درخواست این حزب بود که طرح اشغال دیگر در دستورکار کابینه نیست و هنوز هم تاریخی برای اجرای آن تعیین نشده است. وی مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» درفلسطین اشغالی را اولولیت اصلی کابینه رژیم صهیونیستی دانسته و توضیح داد: «درک می‌کنیم که در چنین برهه‌ای، اساساَ تمام مسائل دیگر باید به حاشیه رانده شود و مهم‌ترین چیز اکنون مشکل ویروس کرونا است».
از سوی دیگر، مسئله الحاق کرانه باختری همچنان اصلی‌ترین موضوع اختلاف بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست‌وزیر آتی این رژیم است؛ مسئله‌ای که ممکن است حتی به فروپاشی ائتلاف دولتی و برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شود. به گزارش ایسنا، شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده موضوع الحاق کرانه باختری از جدول برنامه‌های روز یکشنبه دولت حذف شده است. این شبکه این را هم اضافه کرده که ظاهرا اختلافات بر سر بندی که به نتانیاهو اجازه الحاق کرانه باختری بدون موافقت
بنی گانتس را می‌داد، موجب شده تا این مسئله در جلسه روز یکشنبه دولت مطرح نشود!
به نظر می‌رسد، روشن شدن حقیقت این مسئله نیز مثل خیلی از مسائل مشابه، نیاز به گذشت زمان دارد. شاید صهیونیست‌ها به دلیل حساسیت زیادی که دنیا به مسئله الحاق پیدا کرده، با چنین اخبار و مواضعی خواسته از این حساسیت‌ها بکاهد. طرح الحاق لااقل برای نتانیاهو، مسئله بسیار حیاتی است.