kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۳۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
معاون وزیر امور خارجه روایت کرد

صبح شهادت حاج قاسم آمریکایی‌ها پیام دادند پاسخ ندهید

معاون وزیر امور خارجه گفت: صبح شهادت شهید سلیمانی آمریکایی‌ها پیغام فرستادند که پاسخ ندهید.




محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی درباره صبح شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس عنوان کرد: وزارت امور خارجه حدود دو یا سه ساعت پس از ترور شهید سلیمانی کار خود را شروع کرد.
 وی افزود: وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه 6 صبح روزی که این جنایت رخ داد، در وزارت امور خارجه حاضر شدند و برای پیگیری امور تقسیم‌کار صورت گرفت.
بهاروند عنوان کرد: بلافاصله سفیر سوئیس به‌‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض بسیار شدید ایران به وی ابلاغ و محفوظ بودن حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران به اطلاع آمریکایی‌ها رسید.
بهاروند افزود: آمریکا از طریق سفیر سوئیس پیام داده بود که ایران پاسخ ندهد که بلافاصله رد شد.
 وی در خصوص گزارش گزارشگر سازمان ملل که ترور سپهبد سلیمانی را خلاف منشور ملل متحد برشمرده، نیز گفت: این‌‌که خانم کالامارد به‌عنوان گزارشگر سازمان ملل و یک متخصص و حقوقدان بی‌طرف اقدام آمریکا را محکوم کند با‌ارزش است. این گزارش اکنون سند سازمان ملل متحد است و در آینده و تا دهه‌ها خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، آگنس کالامارد گزارشگر سازمان ملل بامداد روز سه‌شنبه به‌وقت تهران جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خواند.