kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

اعلام وضعیت اضطراری در «یوتا» آمریکا پس از دفاع دادستان از قتل یک سیاه‌پوست

دفاع دادستان ایالت «یوتا» آمریکا از قتل وحشیانه یک سیاه پوست، اوضاع این ایالت را نا آرام کرد، به طوری که در این ایالت حالت فوق‌العاده اعلام شد.




قتل وحشیانه یک سیاه پوست دیگر در شهر «سالت لیک» ایالت یوتا و در ادامه، توجیه این جنایت توسط دادستان کل منطقه، دوباره آتش خشم علیه نژادپرستی را در گوشه دیگری از آمریکا شعله‌ور کرد. بر اساس گزارش سی ان ان، اعتراضات پس از آن شروع شد که دادستان کل این منطقه اعلام کرد، شلیک مرگبار34 گلوله توسط پلیس به «برناردو پالاسیوس کارباخال» جوان 22 ساله سیاه پوست، در ماه می(اردیبهشت)، منطقی و توجیه پذیر بوده است. بر اساس این گزارش، معترضان در اطراف ساختمان دادستانی تجمع کرده و خساراتی را به این مکان وارد آوردند.پلیس نیز اعلام کرده است که گروهی از معترضان با تجمع در اطراف ساختمان دادستانی، موجب اختلال در رفت و آمد شده‌اند.اداره پلیس شهر سالت لیک با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: به علت اعتراضاتی که منجر به شکسته شدن شیشه‌ها شد، اداره پلیس این تظاهرات و تجمع را غیرقانونی اعلام کرده است. پلیس افزود: «معترضان از اسپری فلفل علیه ماموران پلیس استفاده کرده‌اند. دست کم یک مامور پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شده است و حداقل دو نفر از معترضان نیز بازداشت شده‌اند». سخنگوی فرماندار ایالت یوتا نیز گفته است که حالت فوق‌العاده تا 13 جولای(23 تیر) ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر، در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات خیابانی، شهردار سالت لیک ضمن درخواست از معترضان برای حفظ آرامش، وعده داد که به زودی کمیسیون تازه‌ای برای ارزیابی عدالت نژادی در دستگاه پلیس تشکیل می‌شود و تغییراتی در اداره پلیس به وجود می‌آید. پالاسیوس 23 ماه می(3 خرداد) هدف تیراندازی ماموران پلیس قرار گرفته است. ماموران پلیس 34 گلوله به سوی وی شلیک کردند.
مشکل روحی افسران پلیس
از شهر «مینیا پولیس» نیز که اعتراضات علیه نژادپرستی در آنجا شروع شد، خبر می‌رسد که تعدادی از افسران این شهر به علت مشکل روحی و روانی، دیگر سر کار نمی‌آیند و این روند رو به افزایش است.روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: تعدادی از افسران پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا بعد از اعتراضات مربوط به کشته شدن جورج فلوید، دچار بیماری اختلال استرسی شده‌اند. به گفته مسئولان شهر مینیاپولیس، تعدادی از این افسران به دلیل بروز این مشکل روحی روانی، دیگر سر کار نمی‌آیند و عده دیگری از آنها هم به احتمال زیاد این شغل را رها می‌کنند. وکیل این افسران پلیس گفته، فعالیت در نیروی انتظامی شغل پر استرسی است، اما اتفاقات دو ماه گذشته در مینیاپولیس موجب شده تا بسیاری از افسران پلیس دیگر تاب تحمل نداشته باشند.